مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: اعتباری افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال برای انجام طرح های بخش آب و فاضلاب استان در دولت سیزدهم هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 01 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری روز پنج شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: در ایام مبارک دهه فجر ۱۴ پروژه آبرسانی در سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه روستایی و چهار طرح نیز در حوزه شهری است.

وی بیان کرد: با افتتاح این طرح های آبرسانی جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب ایلام تاکید کرد: از جمله طرح های قابل افتتاح در این ایام، آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت چوار شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، احداث یک باب تصفیه خانه آب به ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب به طول ۴۱ کیلومتر، اصلاح ۴۵ کیلومتر شبکه توزیع آب با اعتبار هزینه شده ۴۰۰ میلیارد ریال است.

ناصری یادآور شد: همچنین افتتاح فاز اول آبرسانی به ۱۰ روستای مجتمع داجیوند شهرستان هلیلان شامل حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب مخزن، احداث یک ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبار هزینه شده ۱۶۰ میلیارد ریال در این ایام انجام می شود.

وی اضافه کرد: حفر و تجهیز سه حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه های آب منطقه "بره بیجه" دهلران با طول خط انتقال سه هزار و ۶۹۰ متر با اعتبار هزینه شده ۵۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به دول گل مهران، افتتاح خط انتقال بلوار پژوهش شهر ایلام، آبرسانی به شهرک میلاد شهر ایلام- نهضت ملی مسکن از دیگر پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان گفت: در جریان طرح جهاد آبرسانی در استان ایلام ١٨ مجتمع با ١٢٨ روستا با اعتبار ۵٠٧ میلیارد تومان در حال اجرا بوده که این تعداد به بیش از ۲۰۳ روستا افزایش یافته است.

ناصری این پروژه ها را شامل اجرای ٧۵٠ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ساخت ٣٧ باب مخزن، احداث پنج باب ایستگاه پمپاژ، تکمیل ٢واحد تصفیه خانه آب و بهسازی سه چشمه و حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: تاکنون بسیج سازندگی استان ۲۲۴ کیلومتر شبکه و ۱۹۸ کیلومتر خط انتقال با بیش از هشت هزار متر مکعب مخزن انجام شده است.

ناصری افزود: در اجرای طرح جهاد آبرسانی، استان ایلام جزو استان های برتر در کشور است به طوری که پیشرفت فیزیکی این پروژه در کشور ۴۳ و در استان ایلام بیش از ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح تا کنون برای ۹۲ روستای استان آب پایدار تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکشاهی با بیان اینکه اینکه عملیات اجرایی این طرح در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار کرد: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی (بسیج سازندگی سپاه استان )، انتخاب پیمانکار و تهیه و نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت: این طرح در سال ۹۱ آغاز شد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم، عدم تخصیص اعتبار و ...، به طرحی زمان بر تبدیل شد که با پیگیری های صورت گرفته و با عنایت ویژه رئیس جمهور، جزو مصوبات سفر اول قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: این طرح شامل سه باب ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، احداث ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

ناصری اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ارکواز ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه می شود./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار