مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ؛
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت : ۷ پروژه مخزن ذخیره آب با اعتبار ۲۵۷ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود و ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 02 February 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ ناصری بیان داشت : این مخازن ۱۲ روستا با جمعیت ۳۰۵۵ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند. 

 وی افزود : فاز اول آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت در شهرستان چوار شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه آب، احداث یک باب تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب به طول ۴۱ کیلومتر، اصلاح ۴۵ کیلومتر شبکه توزیع آب با اعتبار ۷۲۰ میلیارد ریال نیز در این ایام افتتاح می‌شود که بیش از ۲ هزار و ۵۲۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

 ناصری ادامه داد : فاز اول آبرسانی به روستای داجیوند شهرستان هلیلان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال شامل حفر و تجهیز حلقه چاه آب شرب، احداث یک باب مخزن، احداث یک ایستگاه پمپاژ آب و اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب و تحت پوشش قرار دادن ۱۱۶۰ نفر از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه روستایی است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت :  اجرای خط انتقال بلوار پژوهش شهر ایلام با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و به طول ۱.۱ کیلومتر، آبرسانی به شهرک میلاد شهر ایلام با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و به طول ۲.۵ کیلومتر، اجرای خط انتقال آب چاه‌های دشت محسن آب به شهر مهران با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه‌های آب منطقه بره‌بیجه دهلران با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی مطرح کرد :  از اقدامات بسیار مهم انجام شده استفاده از ظرفیت جهاد آبرسانی است که در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه برای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان انجام گرفت، این طرح در استان ایلام با آب‌رسانی به ۱۲۸ روستا با اعتباری بیش از ۵۰۷ میلیارد تومان در قالب ۱۸ مجتمع شامل ۲۴۹ کیلومتر خط انتقال و ۴۳۸ شبکه توزیع و ۲ حلقه چاه آب و ۳۷ مخزن به حجم ۱۲ هزار و ۷۵۰مترمکعب در حال انجام است.

ناصری خاطرنشان کرد : این طرح خوشبختانه از اردیبهشت سال گذشته و در ۱۰ شهرستان  استان آغاز شده است و در ایلام، بهسازی ۲ حلقه چاه حفر شده ۲۲۴ کیلومتر شبکه در روستاها و با ۱۹۸ کیلومتر خط انتقال انجام شده است. 

وی ادامه داد : ۸ هزار و ۲۵۰ مترمکعب مخزن ساخته شده است و در مجموع ۵۹ روستای استان کار ۴۷ پروژه به اتمام رسیده است.

ناصری گفت : هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت تاکید کرد :  ۶٠ درصد آب مردم از سد ایلام، ۳۵ درصد چشمه گل کل و مابقی از چاه های سطح شهر تامین می‌شود.

ناصری اظهار کرد :   با رایزنی‌های انجام شده، شبکه فرسوده آب ایلام طی ۳ سال اصلاح می‌شود که برای اجرای این طرح ۷٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر شده است، ۱٠٠ میلیارد از این رقم از اعتبارات ۱۴٠۲ تخصیص یابد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار