عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی، پیش از این باعث تغییر مسیر کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از دریای سرخ و سفر طولانی‌تر آنها به دور آفریقا شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 01 February 2024

بهای معاملات گاز طبیعی در بازار اروپا، تحت تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه، برای نخستین بار در ۲ هفته اخیر، از مرز ۳۰ یورو در هر مگاوات ساعت عبور کرد.
  قرارداد تحویل مارس برای چهارمین روز متوالی، افزایش یافت که طولانی‌ترین روند صعودی از اکتبر بود  و حداکثر ۵.۵ درصد صعود کرد. بازار انرژی منتظر پاسخ آمریکا به حمله پهپادی آخر هفته گذشته است که به کشته شدن چند سرباز آمریکایی در اردن منجر شد.
در حالی که اروپا از عرضه فراوانی برخوردار بوده، تامین کنندگان گاز متنوعی دارد و هوای زمستان تا حدود زیادی، ملایم مانده است، قیمت‌ها به رویدادهای بازارهای جهانی حساس هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده درباره نحوه پاسخ دادن به این حمله، تصمیم گرفته است اما درباره آن توضیح نداد.
عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی، پیش از این باعث تغییر مسیر کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از دریای سرخ و سفر طولانی‌تر آنها به دور آفریقا شده است.
نشانه‌هایی اولیه دیده می‌شود که واردات ال‌ان‌جی به شمال غرب اروپا، ممکن است در فوریه کاهش پیدا کند زیرا کشتی‌های کمتری در ماه میلادی جاری به این مقصد می‌روند. واردات کمتر ال‌ان‌جی ممکن است با هوای سردتر در نیمه دوم ماه مصادف شود. علاقه به خرید ال‌ان‌جی در چین هم دیده می‌شود.
اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک در این باره گفت: این وضعیت باعث شده است بازار ال‌ان‌جی، اندکی محدودیت عرضه پیدا کند. بعلاوه ما مطمئنا نباید تداوم ریسک اختلال عرضه و همچنین پیش بینی‌ها از هوای سردتر را نادیده بگیریم.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای معاملات گاز برای تحویل در مارس در هلند که قیمت پایه بازار اروپاست، روز چهارشنبه، ۲.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۰.۳۹ یورو در هر مگاوات ساعت رسید. قرارداد مشابه در انگلیس هم افزایش داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار