استاندار آذربایجان غربی گفت:بعد از ٢۶ ماه فعالیت دولت سیزدهم باید عملکرد و کارنامه به مردم و افکار عمومی ارائه شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 31 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان‌غربی استاندار در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه گفت: تدوین نقشه راه، شناسایی پیشران‌های توسعه ای، ریل گذاری‌ها و ده‌ها نکته ریز و درشت در ابتدای ورود در دستور کار قرار گرفت  که  بعد از ٢۶ ماه فعالیت دولت سیزدهم باید عملکرد و کارنامه به مردم و افکار عمومی ارائه شود.

وی افزود:تحول گرایی یکی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم می‌باشد و در همین راستا وضعیت استان باز تعریف شد.    آقای معتمدیان افزود:در هیچ نقطه‌ای از استان محرومیت نداریم و این استان دارای امکانات و شرایط توسعه‌ای خاصی در حوزه ارتباطی، مرزی و ... است.  

وی گفت:استان‌هایی موفق هستند که کشور به آنها نیازمند باشند ما در استان سه پایانه بین المللی با ترکیه داریم و تنها مرزکشور با ترکیه و اروپا هستیم و می‌بایست آذربایجان غربی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه نقش آفرین شود.

آقای معتمدیان افزود:پایانه سرو به جهت نزدیکی به بندر مرسین که بزرگترین بندر تجاری ترکیه است از مهمترین پایانه‌های ترانزیتی است که توسعه آن در الویت ما است.

  استاندار آذربایجان غربی گفت:ارومیه و استان ما شهر‌های گرانی برای زندگی هستند چرا که در دورترین مسافت از مبادی ورودی کالا از بنادر جنوب قرار گرفته و هدف ما فراهم آوردن پایانه‌های ریلی تجاری و حمل کالا از جنوب کشور به استان است که حمل و نقل ارزانی را رقم خواهد زد و منجر به کاهش قیمت تمام شده خواهد شد.

وی افزود: حجم صادرات کشور از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر سالانه به یک میلیارد دلار می‌رسد که از مجموع صادرات کشورمان به ۲۷ کشور اروپایی بیشتر است.

 آقای معتمدیان افزود:محور فعالیت‌های ما توسعه روابط با کشور‌های همسایه است و هرجایی که از خطوط قرمز عبور شود محکم پاسخ می‌دهیم.

وی افزود:منتظر مصوبه نهایی دولت برای ایجاد بازارچه محلی در اشنویه نیز هستیم.   استاندار آذربایجان غربی گفت: در ۲۵ سال گذشته بازگشایی مرزکوزه رش سلماس درحد شعار‌های تبلیغاتی و سیاسی بود و حتی طرف ترکیه از این طرح اطلاعی نداشت و بیشتر خوراک مصرف و سیاسیون داخلی بود و در همین راستا ابتدا این موضوع را مطرح کردیم که اکثر ارگان‌ها مخالف بودند ولی با رایزنی و تلاش شبانه روزی همه را توجیه نموده و با طرف ترکیه نیز وارد مذاکره شدیم و درهمین سفری که در وان بودیم تفاهم نامه ایجاد پایانه مرزی با آنها منعقد کردیم   وی افزود:با توجه به وجود ۵١ نوع ماده معدنی، معادن پیشران توسعه‌ای استان هستند. 

  در همین راستا سه گام از جمله مطالعات زمین شناسی هوایی، جذب سرمایه گذار برای استخراج و فرآوری مواد معدنی پیش بینی شد.

رئیس شورای عالی اداری آذربایجان غربی در ادامه  نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه خواستار اصلاح رویه فرهنگ میل به اخبار منفی در استان گردید و بر تقویت حوزه اطلاع رسانی و معرفی نقاط قوت و قدرت استان تأکید کرد.

وی افزود: بدنبال نهادینه کردن مطالبه گری در استان با اهداف صادقانه و بدور از منافع شخصی و حزبی، سیاسی و در راستای تبیین دلسوزانه برای مردم هستیم  آقای معتمدیان افزود: در عمر دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵٢٠٠ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح شده است.

وی گفت:پوشش اینترنتی ۴۱۲روستا در آذربایجان غربی که فاقد اینترنت بودند فراهم شده است.

 وی بیان کرد :تا هفته دولت سال آینده تمامی روستا‌های بالای ۲۰خانوار آذربایجان غربی از پوشش اینترنت برخوردار خواهند شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت:از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۷۹۳کلاس درس در استان ایجاد شده و ۸۰۰کلاس درس نیز ناتمام مانده که در حال تکمیل است.

وی افزود:در راستای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه و ساماندهی وضعیت آب استان فقط بیش از ۶٠٠٠ هزار میلیارد تومان برای دو پروژه آبرسانی زاب و ارس هزینه شده است استاندار آذربایجان غربی گفت:با اقدامات کارشناسی و مطالبه گری و بررسی‌های میدانی ١٨٢۶ مصوبه در سفر‌های شهرستانی مصوب و ابلاغ شده که بسیاری از آنها تحقق و عملیاتی گردیده است. 

وی افزود:در عمر مدیریتی خود یکی از معیار‌ها حضور در بین مردم و پاسخگویی به درخواست‌ها با همه کمبود‌ها و مشکلات بوده است وی گفت: انباشتی از مطالبات و درخواست‌های مردمی هست که در ادوار گذشته تاکنون در اثر ناکارآمدی مدیریتی به اینجا رسیده که همه مدیران وظیفه حل مشکلات آنها را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار