رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بهره‌برداری از ۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی در خوزستان در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 30 January 2024

تابناک خوزستان: دکتر محمدحسین سرمست در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد:در این دوره مدیریت تلاش شد علاوه بر اجرای پروژه‌هایی که دارای جنبه سازندگی هستند، پروژه‌هایی که از قبل شروع شده بودند نیز به نتیجه برسند و پروژه‌های دیگری هم در قسمت‌های مختلف آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در استان خوزستان آماده بهره‌برداری یا در شرف بهره‌برداری هستند که اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این پروژه‌ها شامل مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، چند پایگاه فوریت‌های ۱۱۵ و تأمین تجهیزات و اصلاحات بخش‌های درمانی بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیمارستان علامه کرمی اهواز را نیز تحویل گرفتیم و از ابتدای امسال، مجوز لازم در اختیار دانشگاه قرار گرفت و سامان‌دهی پرسنل این بیمارستان انجام شده است تا خدمات بهتری به مردم غرب اهواز ارائه شود.

سرمست گفت: کیفیت خدمت‌رسانی بیمارستان راه زینب بندر امام(ره) نیز مناسب نبود که در این راستا بیمارستان خیرسازی ساخته شده است و تجهیز آن در حال انجام است و امیدواریم در روزهای آینده جایگزین بیمارستان راه زینب شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه دانشجویی نیز افزود: تعمیر و نوسازی تجهیزات خوابگاه‌های قدیمی از جمله بخشی از خوابگاه گلستان و خوابگاه‌های صدف و بوستان انجام شده است. در یک سال گذشته دو خوابگاه کم استفاده و قدیمی نیز به ظرفیت خوابگاهی افزوده شدند و در اختیار دانشجویان بین‌الملل قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ساخت یک خوابگاه با ظرفیت بالای ۴۰۰ نفر نیز در دست داریم که تا پایان امسال به مجموعه خوابگاه‌ها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد جذبه بیشتر برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: یک استادسرا در منطقه امانیه پیش‌بینی شده که مراحل تملک آن در حال انجام است.

سرمست با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز گفت: در همه شهرها بیمارستان جایگزین بیمارستان‌های قدیمی و فرسوده ساخته شده یا پروژه آن در حال انجام است اما پروژه جایگزینی بیمارستان گلستان اهواز مربوط به مصوبه سفر آخر احمدی‌نژاد است که در سال ۹۲ مقدمات اجرای آن فراهم شد اما با توجه به تغییر دولت و نظر دولت‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، در دولت آقای روحانی این پروژه متوقف شد. ما می‌خواستیم این پروژه را آغاز کنیم تا حتی اگر دولت تغییر کند، این پروژه به عنوان پروژه نیمه تمام تکمیل شود. در دولت رئیسی هم قبول کردند که این پروژه از محل اعتبارات استانی اجرا شود اما در سفر دوم رئیس جمهور، قبول کردند بخشی از اعتبارات از سوی وزارت نفت، بخشی با کمک خیرین و بخشی نیز از محل فروش املاک تامین شود بنابراین پول اجرای اسکلت اولیه این بیمارستان تقریباً تامین شده است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار