دستیار رئیس جمهور:
دستیار رئیس جمهور گفت: زنان ایرانی در طول جنگ تحمیلی در کنار مردان و در دفاع از مرز و بوم کشور درخشیدند.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 30 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سکینه‌السادات پاد ظهر امروز سه‌شنبه (دهم بهمن ماه) در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل امور بانوان و مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که در سالن جلسات دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه با وجود تنوع زیاد فرهنگی اعتقادی به نوعی دروازه تمدن ایران در غرب کشور است.

وی افزود: زنان به دفاع و مرزداری در طی جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس همچنان در کنار مردان درخشیده‌اند.

دستیار رئیس جمهور تصریح کرد: گاهی فهم مدیران و مسئولان از مسائل با واقعیت آن فرق می‌کند و دیدار با بانوان در مأموریت‌ها با هدف حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متناسب با زیست‌بوم است تا مشکلات در گفتمان‌ها بیان و در سطح کلان پیگیری شود.

جنگ تحمیلی اقتصاد را تحت‌الشعاع قرار داد

زهرا جانجانی مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: طی هشت سال درگیری جنگ تحمیلی برای کرمانشاه مشکلات فرهنگی و اقتصادی در برداشت و باعث آمار بالایی از شهدا و جانبازان خانم شد.

وی افزود: جنگ دلیلی شد که مشکلات فرهنگی در پی مهاجرت و در هم آمیختگی فرهنگی باعث شد مشکلات اقتصادی کرمانشاه مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه بیشترین مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار را در سطح کشور دارد که سبب خیلی از آسیب‌های نگران‌کننده برای این استان شده است.

وی عنوان کرد: به آمار بالای بیکاری، طلاق، خودکشی، خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد در استان رفاهیات و امکانات تفریحی در شهر کرمانشاه به خصوص شهرستان‌ها بسیار کم و اصلا قابل ذکر نیست.

به گزارش تابناک در این دیدار مدیرکل امور بانوان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه هر کدام با طرح موضوعاتی همچون حضور بانوان در سمت مدیریتی، مشکلات زنان سرپرست خانوار همکاران فرهنگی، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زنان در مناطق حاشیه‌نشین، فقر فرهنگی و اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بدسرپرست دانش‌آموز، خشونت خانوادگی، توجه به ورزش بانوان، حجاب را به سمع و نظر پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی رسانند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار