مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد؛
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هوشمندسازی شبکه آب در دستور کار ما قرار دارد، ضمن اینکه امسال 2 هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن پیش‌بینی شده و با اجرایی شدن این طرح، میزان هدررفت آب حدود پنج درصد کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 29 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، حسین امامی مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: ۴۶ پروژه تامین آب شرب و روستایی همزمان با فرارسیدن ایام دهه  فجر در شهرهای تربت حیدریه ، گلبهار ، جغتای و بردسکن و 58 روستا با جمعیت 168 هزار نفر درشهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، باخرز، تربت جام، فیروزه، جغتای، داورزن، خواف، زاوه، بردسکن، کاشمر، فریمان، تایباد ، سرخس، کلات، ششتمد ، چناران، خوشاب، رشتخوار و جوین عملیاتی و افتتاح می‌شود.

وی این پروژه‌ها را حفر و تجهیز هفت حلقه چاه با توان تولید 134 لیتر برثانیه، ساخت 25 باب مخزن به حجم شش هزار و 500 متر مکعب، احداث 9 ایستگاه پمپاژ، اجرای 140 کیلومتر خط انتقال ، اصلاح و توسعه 59 کیلومتر شبکه توزیع و یک مورد تصفیه خانه آب اعلام کرد که با دوهزار و 500 میلیارد ریال اعتباراز محل منابع محرومیت زدایی - استانی و ملی اجرا شده و یا شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: هدر رفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهر‌ها و روستا‌های استان به جز مشهد 21 درصد است در حالی که میزان آب بدون درآمد (آب از کنتور عبور می‌کند، اما به دلیل مشکلات کنتور یا انشعاب غیرمجاز هزینه‌ای توسط مشترک پرداخت نمی‌شود) 12 درصد است، همچنین برنامه جامعی برای کاهش 15 درصدی هدررفت آب داریم که اصلاح و بازسازی شبکه آب و فاضلاب از آن جمله است.

امامی عنوان کرد: برای آبرسانی به شهرستان‌های گناباد، بجستان و نیشابور از محل اعتبارات مدیریت بحران در سال جاری 2 هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در تربت حیدریه نیز هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: 2 هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات رفع تنش آبی برای سایر شهر‌های استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در خصوص هوشمندسازی شبکه آب نیز تصریح کرد: هوشمندسازی در دستور کار است و امسال 2 هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن پیش‌بینی شده و با اجرایی شدن این طرح، میزان هدررفت آب حدود پنج درصد کاهش پیدا می‌کند، با توجه به کاهش بارندگی در خراسان رضوی همچنان شرایط خشکسالی در استان حاکم است، لذا حفر 100 حلقه چاه برای تابستان پیش‌رو در دستور کار است.

امامی از هزار و 350 حلقه چاه، 211 چشمه و 81 دهنه قنات، منابع تأمین آب 91 شهر و 2 هزار و 270 روستا در خراسان رضوی به جز شهرستان مشهد خبرداد و تأکید کرد: سه میلیون و 300 هزار نفر در شهر‌ها و روستا‌های خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند. در بخش آبرسانی روستایی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی هزار و 360 میلیارد ریال تأمین مالی انجام شده و تا پایان سال آبرسانی پایدار در 40 روستا عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بیان کرد: 167 روستا نیز در استان به صورت خودگردان هستند، اما در زمان کمبود آب باید آبرسانی به این روستا‌ها را نیز انجام دهیم، بنابراین در بخش آبرسانی روستایی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی هزار و 360 میلیارد ریال تأمین مالی انجام شده و تا پایان سال آبرسانی پایدار در 40 روستا عملیاتی می‌شود.

وی گفت: در ایام اوج مصرف در تابستان 600 روستا در استان به صورت سیار آبرسانی شدند که 330 روستا از این تعداد دائمی به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که در مجموع 168 هزار روستا از آب پایدار در خراسان رضوی برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار