مدیرکل استاندارد ایلام:
سرپرست اداره کل استاندارد استان از پلمپ دو دستگاه آسانسور با تعداد توقف بالای فاقد گواهی ایمنی آسانسور در یکی از ساختمان‌های پزشکان شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 29 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ یادگار محمدی با بیان اینکه اخذ تائیدیه ایمنی آسانسور اجباری بوده و بهره برداری از آسانسورهای فاقد تأییدیه استاندارد ممنوع می باشد، اظهار داشت: مسئولیت خطرات احتمالی ایجاد شده در استفاده از اینگونه آسانسورها بر عهده مالکان و بهره برداران خواهد بود.

وی افزود: صیانت و حمایت از حقوق عامه مصرف کننده از وظایف سازمانی این اداره کل می باشد و با ارگان ها و نهادهایی که با بی اعتنایی به الزامات استاندارد، زمینه ساز صدمه به مردم می شوند برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست اداره استاندارد ایلام گفت: طی بازرسی های مستمر کارشناسان این اداره کل از آسانسورهای مراکز دولتی، تجاری و عمومی، آسانسورهای این ساختمان بدلیل استفاده بدون گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور، با حضور نمایندگان استاندارد، اماکن و نیروی انتظامی پلمپ و تا زمان اخذ گواهی ایمنی آسانسور ممنوع الاستفاده اعلام شد.

محمدی در پایان با بیان اینکه، آسانسورهای کششی برقی و هیدرولیک مشمول استاندارد اجباری می‌باشند، خاطر نشان کرد: استمرار بازرسی کارشناسان این اداره کل همچنان ادامه دارد و آسانسورهایی که فاقد تأییدیه استاندارد ایمنی آسانسور باشند و با اخطارهای کتبی، جهت رفع نقص اقدام نکنند، طبق قانون اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران، آسانسور منصوبه آنها پلمب خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار