مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان مقاوم‌سازی و در این راستا تا کنون ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 25 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فرشید ریاحی گفت: حریم کیفی رودخانه زاینده‌رود بیش از ۳۰ درصد محدوده طرح هادی روستا‌های سامان را در برگرفته و موجب محدودیت در ساخت و ساز برای اهالی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: حریم راه‌های بین روستایی نیز مشکلاتی برای ساخت و ساز در بدنه اصلی روستا‌ها به وجود آورده که هماهنگی لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و موضوع در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه توپوگرافی و شیب‌های تند یکی دیگر از محدودیت‌های توسعه کالبدی روستا‌های این شهرستان به شمار می‌رود، اضافه کرد: از این رو اجرای شبکه فاضلاب جهت کاهش حریم کیفی، پیگیری کاهش حریم راه‌های بین روستایی و شناسایی سایت‌های سرریز جمعیت روستا‌ها برای توسعه روستا‌ها دارای اهمیت است.

ریاحی افزود: تا کنون ۸ سایت سرریز جمعیت با مساحت ۲۳۵ هکتار شناسایی و مراحل انجام استعلامات در دست اقدام و موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی و توسعه مطرح و در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان مقاوم‌سازی شده و در این راستا تا کنون ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار