معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خوزستان از برگزاری یک هزار و ۱۱۴ جلسه مشاوره برای بیش از ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در استان از سوی حوزه مشاوره فراجا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 23 January 2024

تابناک خوزستان: سرهنگ صمد کلاگر در نشست خبری که امروز (۳ بهمن‌ماه) در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نشست اخیر با ائمه جمعه فرمودند که مردم ایران عزیز هستند و در تمامی حوادث و مخاطرات پشت نظام ایستادند؛ سرمایه اصلی نظام، مردم است و حتما باید قدر مردم را دانست.

وی افزود: شهدا از مردم و جوانان هستند؛ امسال در خوزستان ۶ شهید کم سن و سال داشتیم. فرهنگ شهادت به عاشورا باز می‌گردد و بسیاری از موفقیت‌ها از فرهنگ عاشورایی است. بسیاری از نیروهای مسلح دنیا شاید از نظر نظامی و لجستیکی از ما پیشرفته‌تر باشند اما به محض اینکه اتفاقی می‌افتد دچار از هم گسستگی می‌شوند زیرا فرهنگ شهادت را ندارند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاسیه بزرگداشت ۶۲۲ شهید انتظامی خوزستان، گفت: این اجلاسیه ۷ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات نفت در اهواز برگزار خواهد شد. از این تعداد شهید، ۳۲۶ شهید دوران دفاع مقدس بوده و ۲۹۶ شهید در راه برقراری نظم و امنیت و حین ماموریت به شهادت رسیده‌اند. همچنان نیز در نیروهای انتظامی آسایش خود را فدای آرامش و امنیت مردم می‌کنند و این کار را با افتخار انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: پیش از این اجلاسیه، تا کنون ۲۷ یادواره شهدای انتظامی در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان برگزار و سعی شده است که این یادواره‌ها با حضور مردم برگزار شوند.

کلاگر گفت: طرح شهید آبروی محله نیز در استان خوزستان اجرا شده است و در این خصوص، به منظور بزرگداشت شهدا، هر حوزه کلانتری و پاسگاه به صورت دوره‌ای بزرگان منطقه را دور هم جمع می‌کنند و به خانواده شهید سرکشی می‌کنند و مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌شود تا عزت خانواده شهدا حفظ شود.

وی با بیان اینکه در اجلاسیه بزرگداشت ۶۲۲ شهید انتظامی خوزستان هفت جلد کتاب با موضوع شهادت و دفاع مقدس رونمایی می‌شوند، افزود: یک نمایشگاه مردمی نیز با موضوع دلنوشته، نقاشی و آثار دفاع مقدس برپا خواهد شد. یک یادمان نیز در محل شهادت یکی از شهدا در شهر اهواز رونمایی خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به تشییع شهید سبحانی، ادامه داد: مراسم تشیع سرباز فداکار محمدرضا سبحانی اولین شهید شهرستان سوسنگرد روز شنبه ۷ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و از عموم مردم، بزرگان طوایف و مسئولان دعوت می‌کنیم که در این مراسم شرکت کنند. پیکر این شهید پس از ۴۳ سال تشیع می‌شود. مراسم تشییع از ساعت ۹ صبح روز شنبه از میدان سپاه سوسنگرد تا یادمان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌ها و لزوم استفاده از مشاوره، عنوان کرد: مددکاری و مشاوره، در حقیقت پیشگیری است و بسیار به کار می‌آید. مسائل انتظامی و امنیتی باید اجتماعی شوند و به این مسائل به عنوان قضیه اجتماعی نگاه شود نه اینکه برخورد امنیتی انتظامی داشته باشیم زیرا مردم از ما هستند.

کلاگر با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط نیروی انتظامی گفت: در حوزه مشاوره فراجا دو بخش خودمعرف (پیشگیری) و پرونده‌ها را داریم. در نزاع و درگیری، اختلافات خانوادگی و اختلافات ملکی، افراد برای شکایت به مقر مراجعه می‌کنند، فرد مشکل خود را بیان می‌کند و موضوعات حل و فصل می‌شود. برخی مسائل نیز مرجوعی قضایی هستند و این موارد پیش از کار انتظامی به حوزه مشاوره مراجعه داده می‌شوند و مشاور با طرفین دعوا گفت‌وگو می‌کند و بسیاری از مسائل حل و فصل می‌شوند.

وی بیان کرد: امسال ۵۹ هزار و ۲۳۰ پرونده خودمعرف به مراکز مشاوره ارجاع داده شده‌اند که از این تعداد، ۳۸ هزار و ۲۲۹ یعنی ۶۷.۸۵ درصد پرونده‌های ارجاع شده منجر به صلح و سازش شده است و این روند، از درگیری‌ها و اختلافات بعدی جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۱۱۴ جلسه مشاوره برای ۳۱ هزار و ۶۰۲ مخاطب برگزار شده و این مشاوره‌ها برای دانش‌آموزان و اقشار آسیب‌پذیر بوده است. در کنار آن باید به همکاران انتظامی و خانواده‌های آنان نیز به واسطه آسیب‌های شغلی، اهمیت داد. در این راستا، یک مرکز مشاوره شامل اتاق کودک و اتاق توجیه با حضور روانپزشک راه‌اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بنیان همه چیز، خانواده است و در این شرایط، دشمن نقش مادری و خانوادگی را هدف قرار داده است. در مراکز مشاوره فراجا، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود هرچه هزینه شود، سرمایه اجتماعی است. تلفن گویای۰۹۶۵۸۰ مربوط به مرکز مشاوره فراجا است که به زودی راه‌اندازی می شود. در حال مذاکره هستیم تا مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز ارائه شوند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار