معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: باید موانع صادرات در مرزها را برداریم تا این تردد ها با سهولت بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 21 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار ظهر امروز یکشنبه (یکم بهمن ماه) در پایانه مرز خسروی اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه به سیاست همسایگی و دیپلماسی اقتصادی با محوریت همسایگان مورد تأکید است.

وی افزود: عراق مهمترین طرف تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که این اهمیت مرز خسروی را نیز ثابت می‌کند و طرح جامع گمرک خسروی در اولویت است که باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: این موضوع با توجه به حجم مبادلات تجاری در مرز خسروی، باید حتما پیگیری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به‌ اینکه در رقابت لحظه‌ای صادرات با رقبا در منطقه هستیم باید از موانعی که توقف در سرعت صادرات ایجاد می‌کند جلوگیری شود.

کوشش‌تبار بیان کرد: نداشتن آزمایشگاه استاندارد در مرز خسروی از دیگر موضوعات قابل پیگیری است که باید حتما از طریق دولت و یا حتی بهره‌گیری از بخش‌های خصوصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران است که در شهرستان قصرشیرین واقع شده‌ است و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است.

کوشش تبار بیان کرد: طرح جامعیت یکی از مهمترین مباحثی بود که برای مرز خسروی مورد پیگیری قرار گرفت و خواسته ما برای مرز خسروی اجرای این طرح خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده از سوی مسئولان استانی و مدیرکل گمرک یکی از الزامات و نیازهای این مرز تبدیل ساختار گمرک خسروی از اداره به اداره کل است چرا که روزانه در مسیر رفت و برگشت بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون در مرز خسروی تردد دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی دستگاه‌های ایکس‌.ری در مرز خسروی یکی از نمونه‌های موفقی بود که پیگیری شده و اکنون در حال رایزنی و هماهنگی برای خریداری این دستگاه‌ها هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار