مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۶ هزار تُن معادل ۹۰ درصد برنامه ابلاغی کود استان تأمین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد معادل بیش از ۳۰۰۰ تُن رشد داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 19 January 2024

به گزارش تابناک قم، حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در گفت‌وگویی، گفت: عملکرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، به عنوان بزرگترین و اولین شبکه رسمی تامین و توزیع کودهای کشاورزی در ایران علی‌رغم چالش‌های گوناگون قابل قبول بوده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر و با در نظر گرفتن میانگین وزنی کودهای شیمیایی ۳ گانه یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده این کودها توسط کشاورز پرداخت می‌شود و حدود ۷۰ درصد آن مشمول یارانه و حمایت دولت است.

زند بیان کرد: سال‌های اخیر از ویژه‌ترین سال‌های عملکردی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده است، علی‌رغم تمامی چالش‌ها، تحریم‌های ظالمانه، کمبود و محدودیت‌های منابع مالی و ارزی، کودهای شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز بخش کشاورزی به موقع تأمین، تدارک و توزیع گردیده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: در سال گذشته در استان قم نیز برنامه مصوب ابلاغی کود به طور کامل تأمین و تدارک گردید و از حیثت تدارک، توزیع و مصرف کودهای یارانه‌ای در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد معادل ۴۵۰۰ تُن رشد داشت.

زند تاکید کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۶ هزار تُن معادل ۹۰ درصد برنامه ابلاغی کود استان تأمین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد معادل بیش از ۳۰۰۰ تُن رشد داشته‌ایم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم عنوان کرد: در حال حاضر نیز بیش از ۴ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به عنوان ذخیره استراتژیک برای توزیع به موقع و تامین نیاز کشاورزان در انبارهای تحت پوشش این شرکت در استان موجود است و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمانبندی شده به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

زند افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه در توزیع و مصرف کود در سال‌جاری در کشت پائیزه است که با توجه به اهمیت کشت پائیزه که شامل محصولات اساسی و استراتژیک گندم، جو و کلزا است میزان کودهای ازته، فسفاته و پتاسه مصرفی در کشت پائیزه سال جاری در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰% رشد داشته است.

وی در پایان یادآور شد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان قم ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی دارد که شبکه رسمی توزیع انواع نهاده‌های تولید شرکت هستند و از این طریق کودهای یارانه‌ای را بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان، به دست کشاورزان و بهره برداران در بخش کشاورزی می‌رسانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار