رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد ایوشان شبکه های 3 و 4 کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 17 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری تحت فشار اراضی سد ایوشان، اظهار کرد: آب و خاک یکی از اساسی‌ترین منابع پایه است که منحصر به بخش کشاورزی نیست، آب امروز یک مقوله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است.

وی با اشاره به استفاده بهینه از امکانات و تکنولوژی آبیاری مدرن و مکانیزه، گفت: در حال حاضر در کنار اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، افزایش راندمان آبیاری از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های این سازمان در راستای صرفه جویی در آب موجود و نیز افزایش اقتصاد کشاورزان است.

شاهرخی عنوان کرد: اجرای این طرح کار بسیار ارزشمندی است که با توجه به وجود حقابه سد ایوشان و تجمبع این حقابه‌ها و تبدیل اراضی دیم به آبی می‌تواند ما را در جهت رشد تولید کمک کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین برداشت گندم در اراضی دیم معادل ۱۱۰۰ تن است، اما این در حالی است که در اراضی آبی بیش از ۵ تن به صورت میانگین برداشت می‌شود که با یکپارچه سازی قطعا این عدد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همه تلاش بر این است که با مشارکت بخش خصوصی و... به روند اجرا و احداث پروژه‌ها سرعت دهیم.

شاهرخی با اشاره به رضایت‌مندی کشاورزان از اجرای این قبیل پروژه‌ها، اظهار کرد: پروژه و طرح‌های آبیاری قطعا جزو کار‌ها است که در اراضی باقیمانده که حقابه دارند با کمک آب منطقه‌ای اجرا شوند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار