استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت : ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف برای تکمیل و توسعه زیرساخت یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام تامین اعتبار شده است
کد خبر: ۱۱۴۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 18 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا اظهار داشت : یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام یک ظرفیت و گنجینه انسان ساز هستند که باید مردم و مسئولان از این ذخایر ارزشمند معنوی بهره‌مند شوند و تکمیل زیرساخت‌های راهیان نور استان باید ارتقا و توسعه یابد.

وی افزود : باید از این ظرفیت در راستای آگاهی‌بخشی به نسل جوان و بیمه کردن نسل آتی، نهایت استفاده را کرد، دشمن نه تنها چنین ظرفیتی ندارد بلکه به دنبال ایجاد ظرفیت‌های مصنوعی است، در حالی که ما از ظرفیت‌هایی برخوردار هستیم که انسان‌ساز است‌.

بهرام نیا گفت : می‌طلبد در راستای تقویت این ظرفیت‌ها و در قالب اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، نهایت اهتمام در برگزاری این اردوها را هم از نظر مادی و هم معنوی داشته باشیم.

وی ادامه داد : توسعه زیرساخت یادمان‌های شرهانی و قلاویران از اهمیت زیادی برخودار است و همچنین در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی به یادمان‌های قلاویزان و سه راهی جندالله باتوجه به حضور انبوه زائران اربعین و راهیان نور باید در دستور کار مسئولان شرکت آبفا و بسیج سازندگی استان قرار گیرد.

وی  در خصوص  تکمیل بیمارستان شهرستان ملکشاهی گفت : این مرکز درمانی با وجود فقدان ماده ۲۳ و عدم شرایط تخصیص اعتبار برای تکمیل، اما با رایزنی‌های انجام گرفته با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن مصوب شد و همچنین بنیاد مستضعفان نیز ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح درمانی اختصاص داده است.

بهرام نیا  در ارتباط با تصفیه‌خانه شهرستان ملکشاهی  تاکید کرد :  تامین تجهیزات، ساخت منبع ذخیره و سازه این تصفیه‌خانه در حال انجام است و تا پایان سال جاری این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین بنیاد مستضعفان برای آبرسانی به این شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار