معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پایان طرح سرشماری پستانداران نشان داد که جمعیت کل و بز موجود در استان با ۳۳ درصد افزایش در مقایسه با پارسال شامل بیشترین میزان افزایش در میان سایر پستانداران را شامل بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 17 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا ثریا قربانی افزود: سرشماری پستانداران حیات وحش به منظور کسب اطلاعات جمعیتی و برآورد دقیق جمعیت حیات وحش، اطلاع از زاد و ولد گونه‌های شاخص، مقایسه آمار جمعیتی و انجام برنامه ریزی زیست محیطی در این حوزه نسبت به سال‌های قبل انجام می شود.

وی بیان کرد: طرح سرشماری پستانداران امسال در ۱۰ منطقه از استان از اواخر آبان ماه آغاز و به مدت یک ماه به طول انجامید که این مناطق شامل ۲ منطقه آزاد، چهار منطقه حفاظت شده، سه منطقه حیات وحش و یک منطقه شکار و تیراندازی ممنوع بود.

قربانی با بیان اینکه این سرشماری امسال با بیشترین دقت در این مناطق صورت گرفت یادآور شد: نتایج این سرشماری نشان داد که در گونه‌های شاخصی مانند کل و بز با ۳۳ درصد افزایش مواجه بودیم و سایر گونه ها نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه این شرایط مطلوب وحوش و پستانداران در استان حاصل تلاش کارکنان و محیط‌بانان حفاظت محیط زیست استان بوده است که سینه خود را برای حفاظت از آنها سپر کرده اند افزود: اگرچه گونه‌های پستاندار دیگر گرگ، پلنگ، گراز و کفتار نیز برای ما مهم است، اما این گونه‌ها عمدتا در شب فعالیت دارند و یا به دلیل استتار بالای آنها در طبیعت سرشماری آن‌ها دشوار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار