شهردار همدان گفت: از نظرات نخبگان دانشگاهی، پیشکسوتان شهرداری و همیاران محلات در تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ بهره خواهیم گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 15 January 2024

شهردار همدان گفت: از نظرات نخبگان دانشگاهی، پیشکسوتان شهرداری و همیاران محلات در تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ بهره خواهیم گرفت.

به گزارش تابناک همدان، جلسه کارگروه تخصصی بررسی سند چشم انداز ۲۰ ساله شهر و برنامه راهبردی ۵ ساله و بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۳ با حضور شهردار همدان و برخی از مدیران شهری، شهرداران سابق و اساتید دانشگاه در تالار قرآن برگزار شد.

سید مسعود حسینی که میزبان این جلسه بود با اشاره به برگزاری جلسه پیرامون بودجه سال ۱۴۰۳ شهر همدان با نخبگان دانشگاهی و پیشکسوتان شهرداری گفت: از این عزیزان دعوت شد تا با ارایه نظرات تخصصی و کارشناسی ما را در فرایند تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ یاری کنند و بتوانیم گام‌های خوبی برای توسعه شهر همدان برداریم.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از عملکرد بودجه سال جاری و سنوات گذشته ارایه شد گفت: سیاست‌های شهرداری همدان در بودجه سال ۱۴۰۳ و برنامه راهبردی پنج ساله و چشم انداز بیست ساله شهر همدان برای حاضرین ارایه شد تا از نظرات تخصصی آن‌ها به نحو مطلوب بهره بگیریم.

شهردار همدان افزود: بحث نظر همیاران محلات در سطح پروژه‌های مختلف در محلات مورد توجه قرار گرفته و تلاش داریم در بودجه سال ۱۴۰۳ درصدی از بودجه را بر اساس نظر همیاران به محلات اختصاص می‌دهیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به میزان بودجه سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان شهرداری‌ها حداکثر سقف بودجه برای شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر ۴۰۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۳سهم بودجه عمرانی نسبت به جاری بیشتر خواهد بود افزود: پروژه‌های خوبی از جمله طرح زیر گذر مدرس، اجرای دوربرگردان پیشاهنگی، مسایل ترافیکی و نوسازی و تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوسرانی و گردشگری برای سال آینده پیش بینی شده است.

حسینی با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در بودجه سال جاری و آینده اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که در سرلوحه کار شهرداری همدان قرار دارد بحث سرمایه گذاری است که با توجه به الحاق اراضی تلاش داریم وارد حیطه جذب سرمایه گذار برای این املاک شویم تا از خام فروشی جلوگیری کنیم.

سید مسعود حسینی با تاکید بر اینکه مقدمات جذب سرمایه گذار و شرکت در طرح‌های مشارکتی در سال ۱۴۰۲ مهیا شده تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های سرمایه گذاری تدارک دیده شده است که به شرط تامین مقدمات، مصوبات و طرح‌های مطالعاتی به نتیجه می‌رسد و موجب درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار