سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ابتلای کودکان و نوجوانان استان به بیماری تنفسی «آنفلوانزا» در ۲ هفته اخیر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 11 January 2024

پژمان عقدک افزود: مراجعه کودکان و نوجوانان(افراد زیر ۱۸سال) مُبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی اصفهان بیشتر بصورت سرپایی است.

وی بیشترین ابتلای کودکان به بیماری‌های تنفسی در ۲ هفته اخیر را ناشی از آنفلوانزا اعلام و اظهار کرد: کودکان مُبتلا به آنفلوانزا بطور ناگهانی دچار تب و لرز و علائم بیماری‌های تنفسی می‌شوند که ممکن است در ادامه علائم گوارشی نیز پیدا کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر تغییر چندانی در میزان بستری ناشی از بیماری‌های تنفسی در استان رُخ نداده است، تصریح کرد: افزایش ابتلا به این بیماری‌ها در روزهای سرد سال، طبیعی است.

عقدک خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از بیماری‌های تنفسی بزرگسالان در یک ماه اخیر مربوط به آنفلوانزا، حدود ۲ درصد ناشی از «کووید-۱۹» و سایر موارد بدلیل سرماخوردگی بود.

وی افزود: میزان شیوع آنفلوانزا در زمان حاضر بین بزرگسالان کاهش یافته و به حدود ۲۰ درصد رسیده اما در بین کودکان افزایش داشته است.

عقدک با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی مانند استفاده از ماسک در اماکن تجمعی و شلوغ، تهویه هوا در محیط‌های بسته، شست و شوی مُداوم دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: توصیه اکید می‌شود که والدین فرزندان خود که دارای علائم بیماری‌های تنفسی هستند را به مدرسه نفرستند.

وی توضیح داد: برخی والدین، دلیل رفتن فرزندان بیمار خود به مدرسه را عقب نیفتادن آنها از درس عنوان می‌کنند در حالی که این کار سبب گرفتاری سایر دانش‌آموزان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار