رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به مهارت آموزی به زندانیان به منظور اشتغالزایی و کسب درآمد گفت: ۲۹ درصد جمعیت محکومان و زندانیان استان خوزستان دارای مهارت و شغل هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 10 January 2024

تابناک خوزستان: علی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با تاکید بر ضرورت توانمندسازی زندانیان بیان کرد: این اقدام نه تنها در کسب درآمد و ایجاد اشتغال برای این قشر اهمیت دارد بلکه باعث کاهش ارتکاب به جرم و برگشت آنها به زندان خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲ هزار و ۲۱ مددجو در زندان‌های استان فرصت اشتغال فراهم شد که ۵۰۱ نفر به صورت اشتغال کارگاهی، ۹۴۷ نفر اعزام به کار و ۵۷۳ نفر اشتغال نشسته بودند.

دهقانی گفت: با استقرار کارگاه‌های متعدد در زندان‌های استان و ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی زمینه حرفه‌آموزی و اخذ گواهینامه پایان دوره برای زندانیان متقاضی فراهم شده است.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: زندانیان می‌توانند پس از خروج از زندان با استفاده از مهارتی کسب شده با دریافت وام‌های خوداشتغالی نسبت به کسب درآمد پایدار اقدام کنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دستگاه قضا و به طور ویژه سازمان زندان‌ها توانمندسازی شغلی زندانیان فاقد مهارت است تا زمینه‌ساز حرفه‌آموزی محکومان و ایجاد اشتغال و درآمد برای آن‌ها بعد از گذراندن دوره محکومیت باشد.

دهقانی اظهارکرد: زندان یکی از ابزارهای قانونی و اجتناب‌ناپذیر در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری است به همین خاطر بهترین راهکار برای تحقق این امر، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی برای باز اجتماعی کردن مجرمان است.

وی افزود: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به جلوگیری از بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم، یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت‌ شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد این سازمان با هدف برگشت مددجویان به زندگی و همچنین کمک به اشتغال پایدار، تاسیس مرکز ثابت مهارت آموزی زندان مرکزی اهواز را در دستور کار دارد.

یکی از جوامع ۱۹ گانه مورد توجه سازمان فنی وحرفه ای، کاهش آسیب های اجتماعی و همکاری با سازمان زندان‌ها در زمینه آموزش‌های مهارتی است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار