مدیر منطقه 6 شهرداری قم گفت: ۱۷ میلیارد تومان جهت توسعه فضای سبز و احداث بوستان و کاشت درخت به این منطقه اختصاص داده شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 10 January 2024

به گزارش تابناک قم، احمد ترکمن شب گذشته در برنامه نهضت پاسخگویی مسجدمحور که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم و مدیران شهری در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خیابان توحید برگزار شد اظهار کرد: ۱۷ میلیارد تومان جهت توسعه فضای سبز و احداث بوستان و کاشت درخت به این منطقه اختصاص داده شد.

وی کمبود سرانه فضای سبز را یکی از مشکلات منطقه ۶ شهرداری قم دانست و بیان کرد: این منطقه کمترین سرانه فضای سبز شهری را دارد و نیاز است جهت رفاه حال شهروندان پارک و بوستان‌های بیشتری احداث گردد.

ترکمن افزود: با وجود تراکم جمعیت بالا، امکانات ورزشی و فرهنگی کمی در این منطقه وجود دارد که برای بهسازی بوستان‌های این منطقه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌ایم که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

مدیر منطقه 6 شهرداری قم در پایان گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال با جدیت آغازشده و با سرعت در حال پیشرفت است.

* شورای شهر از عملکرد شهرداری قم رضایت دارد

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی قم نیز در این نشست اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در بخش جاری و عمرانی افزایش قابل‌توجه‌ای داشت.

وی افزود: ما انتظار تحقق ۱۰هزار میلیارد تومان بودجه را در سال جاری داریم و باید اقدامات لازم را برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و بعد از اتمام این پروژه‌ها، طرح شاخص دیگری آغاز خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شورای شهر از عملکرد شهرداری و شهردار قم رضایت دارد، عنوان کرد: این رضایت در سطوح مردمی نیز وجود دارد و به‌وضوح قابل‌لمس است.

* بزرگداشت جایگاه و مقام شهدا وظیفه ما است

در ادامه سیدمجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بزرگداشت جایگاه و مقام شهدا وظیفه ما بوده و همه نسبت به این موضوع مسئول هستیم.

وی افزود: دفن پیکر مطهر شهید گمنام در بوستان حافظ از خواسته‌های مردم نیروگاه بود تا از برکات وجود و معنویت این شهید والامقام استفاده و بهره لازم را ببرند.

این عضو شورای شهر قم گفت: با تدفین شهدا در بوستان‌ها، مدیریت شهری در محوطه‌سازی و احیای حرم شهدا می‌تواند ورود کند و برای این مهم از سال آینده بودجه مشخصی اختصاص خواهد یافت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست با بیان اینکه توسعه فضای سبز باید با زیرساخت‌های تاریخی و مذهبی شهر مرتبط باشد، خاطرنشان کرد: در کنار تلاش برای توسعه فضای سبز باید به دنبال توزیع عادلانه باشیم.

وی در ادامه گفت: امروز بوستان‌های بسیاری در سطح شهر قم احداث کرده‌ایم و در نظر داریم در ادامه به دنبال غنی‌سازی بوستان‌ها باشیم.

* بخش زیادی از پروژه‌های شاخص قم در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد

سید محمدحسین دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بخش زیادی از پروژه‌های شاخص قم در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد؛ وظیفه ما خدمت بی‌منت به مردم عزیز قم است.

وی افزود: در توسعه متوازن مناطق و پروژه‌های محلی و منطقه‌ای برنامه‌ای مد نظر قرار گرفته است که برای هر منطقه یک سری پروژه عمرانی شاخص تعریف شده که پیگیری می شود.

این عضو شورای شهر گفت: در این راستا سامانه‌ای در شورا ذیل کمیسیون عمران طراحی و از دو کمیته عمران و حمل‌ونقل تشکیل شده که درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها رصد می‌شود.

وی در ادامه گفت: احداث بوستان بانوان و احداث فرهنگسرا در منطقه ۶ از جمله برنامه‌های شورا است.

دهناد در پایان گفت: شورای اسلامی شهر رویکردی را در پیش گرفت مبنی بر اینکه قبل از تعیین پروژه‌های جدید، ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام شهری تکمیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار