مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تا پیش از فصل گرمای سال آینده ۳۵ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن‌های این استان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 07 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، ابوالحسن عالی مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر عصر امروز در بررسی روند طرح‌های آبرسانی در روستا‌های هلیله و بندرگاه در نوار ساحلی بوشهر، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح خط انتقال از آب‌شیرین‌کن به روستا‌های ساحلی آغاز شده است.

وی افزود: در اجرا طرح خط انتقال از آب‌شیرین‌کن تا تأسیسات و خطوط انتقال روستا‌های هلیله و بندرگاه و احداث مخزن با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ و تأسیسات کلرزنی این روستا‌ها ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عالی بیان کرد: طول خط انتقال از آب‌شیرین‌کن تا تأسیسات آب روستا‌های هلیله و بندرگاه پنج هزار و ۲۰۰متر با لوله قطر ۲۰۰ میلیمتر است.

وی گفت: این طرح تکمیل شده و در طرح آبرسانی به روستا‌های هلیله و بندرگاه مخزن ذخیره آب با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب به همراه ساختمان برق و تأسیسات کلرزنی و ساختمان دیزل به همراه محوطه‌سازی و ایستگاه پمپاژ در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اعلام اینکه تاکنون برای طرح‌های آبرسانی روستا‌های یاد شده ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است، افزود: برای اتمام این طرح نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عالی گفت: انتظار می‌رود با تکمیل این طرح وضعیت تامین آب شرب روستا‌های هلیله و بندرگاه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر افزوده می‌شود، عنوان کرد: تا پیش از فصل گرمای سال آینده ۳۵ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن‌های این استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، افزود: تأسیسات آب‌شیرین‌کن با همکاری بخش خصوصی با شیرین‌سازی آب دریا انجام می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار