مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از آمادگی برای اعزام نیروهای باتجربه پزشکی قانونی کرمانشاه به استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 04 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سلیم خانی ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه گفت: در این حوادث کار پزشکی قانونی جهت ساماندهی پیکر شهدا افزایش می‌یابد و اگر تجربه در این زمینه همراه باشد، کارها سریع‌تر پیش می رود.

وی افزود: در زلزله سال ۱۳۹۶ سرپل ذهاب پزشکی قانونی استان ۶۲۱ جسد را ساماندهی کرد و تجارب بسیاری در این زمینه کسب کرد و حال آمادگی این را داریم که با توجه به تجارب پزشکان و نیروهای سالن تشریح، بتوانیم به پزشکی قانونی استان کرمان کمک کنیم.

خانی گفت: آمادگی خود را به سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده ایم تا در صورت نیاز بتوانیم نیروهای باتجربه خود را به استان کرمان اعزام کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: این نیروها شامل پزشکان، کارشناسان تشریح، گروه ژنتیک و آزمایشگاه برای ساماندهی هرچه سریع‌تر پیکر شهداست.

خانی در ادامه بروز چنین حوادثی را نشان دهنده لزوم راه اندازی هرچه سریع‌تر سوله بحران دانست و افزود: در سیل، زلزله و حوادث این چنینی که تعداد اجساد زیاد است، نیاز به سوله بحران داریم تا بتوان اجساد را در آن ساماندهی کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: با وجود سوله بحران اجساد به سرعت ساماندهی شده و کارهای تشریح  و آزمایش و ... با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

خانی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی سوله بحران کرمانشاه گفت: برای راه اندازی این پروژه بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با توجه به ضرورت آن مسئولین همکاری کرده و هرچه سریع‌تر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار