مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با الحاق پایانه نفتی جاسک به پایانه‌های نفتی ایران در حوزه صادرات ۵۰۰ مایل دریایی به مشتریان خود نزدیک‌تر می‌شویم.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 01 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، هشتمین گردهمایی تخصصی روسای HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در این مراسم، اظهار کرد: در آینده نزدیک در سواحل مکران فاز اول بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور خارج از خلیج فارس را به بهره‌برداری خواهیم رساند و پایانه جاسک به‌عنوان پنجمین پایانه نفتی به شرکت پایانه‌های نفتی ایران ملحق می‌شود.

وی افزود: با الحاق پایانه نفتی جاسک توان عملیاتی و قدرت رقابت‌پذیری خودمان را با سایر ترمینا‌ل‌های نفتی در حوزه خلیج فارس و دریای عمان ارتقاء می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: با افتتاح این پایانه در حوزه صادرات ۵۰۰ مایل دریایی نسبت به خارک به مشتریان نفتی خود نزدیک‌تر می‌شویم.

به گفته عباس غریبی، پایانه جاسک توان صادرات ۱ میلیون بشکه نفت در روز را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی پیشتر گفته بود پایانه جاسک در فاز نخست توانایی ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت را دارد، همچنین سه بارانداز شناور واقع در این پایانه توان صادرات عملیاتی روزانه ۳ میلیون بشکه نفت را دارد، با راه‌اندازی این پایانه در عمل صادرات نفت کشور از خلیج‌فارس خارج و به سواحل دریای عمان منتقل می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار