مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم گفت: شبکه‌سازی خادمیاری باید در میدان مناطق محروم قم عینیت داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 01 January 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر تکیه‌ای در جلسه مجمع کانون‌های اجتماعی خدمت رضوی اظهار کرد: به برکت عشق و محبت امام رضا علیه السلام است که این جمعیت برای فعالیت در کانون‌های اجتماعی دور هم جمع شده‌اند. 

وی در خصوص «شبکه خدمت رضوی» گفت: این شبکه صرفا شعار نیست و باید معنای واقعی پیدا کند. معنای حقیقی و درست آن وقتی است که همکاری، تعامل، برادری و اقدام مشترک برای خدمت به محبان حضرت رضا(ع) مشهود باشد. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم به نامه آستان قدس رضوی در خصوص مشخصات دهک‌های پایین جامعه در استان اشاره کرد و افزود: دریافت این نامه به منظور دستیابی به یک بانک اطلاعاتی از اقشار محروم جامعه از نهاد رسمی می‌باشد و خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها مستلزم اقدام مشترک کانون‌ها است. این عملیات با ترسیم نقشه راه و ارتباط مستمر برای یک میدان عینی و واقعی موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای طراحی یک میدان مشترک خدمت در مقیاس خانواده یا محله را مورد تأکید قرار داد و گفت‌: برای نمونه انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان که بیشتر اعضای آن از دهک‌های پایین هستند نیاز به کمک دارند و این می‌تواند برای خدمت مشترک مبنای خوبی قرار بگیرد. 

وی خواستار فعال‌سازی شعبه‌های کانون‌های خدمت رضوی شد و گفت: با توجه به اینکه مدیران کانون‌ها فعالیت‌های ستادی را طراحی می‌کنند، شعبه‌های کانون‌ها مجری طرح‌های کانون خواهند بود و عملیات را به دست می‌گیرند.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های حضرت آقا توانمندسازی خانواده‌ها در ایجاد بستر خوداشتغالی و پایدار است، که ضرورت دارد به صورت جمعی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌ تکیه‌ای افزود: با توجه به ظرفیت موجود در طرح خوداشتغالی و اختصاص دقیق وام خوداشتغالی، بنا به تخصص‌های لازم باید راهبر شغلی تعیین شود. 

وی بر لزوم ضرورت مشارکت همگانی در طرح «رضای من رضای تو» تأکید کرد و گفت‌: امیدواریم همه کانون‌ها برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار