در صورت تصویب شورای شهر، طرح حفظ و نگهداری باغهای رها شده شیراز به اجرا در می آید.عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت:طی 10سال گذشته وسعت باغهای شهر شیراز از 3هزارو چهارصد هکتار به هزارو 200هکتار رسیده است
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 19 October 2015
حق نگر ادامه داد: با توجه به این موضوع، مصوبه و طرحی را برای سازمان دهی این وضعیت به عنوان طرح حفظ و نگهداری باغهای رها شده در کمسیون خدمات شهری مطرح و مورد بررسی قرار داده و قرار است در صحن شورای شهر مصوب شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نگهداری باغها برای مالکان صرفه اقتصادی ندارد متاسفانه مردم و بعضی از مالکان نسبت به نابود کردن باغها با عدم آبیاری و هرس نکردن باعث می شوند که رفته رفته سقف فضای شیراز کاهش یابد و طی 10سال گذشته وسعت باغهای شهر شیراز از 3هزارو چهارصد هکتار به هزارو 200هکتار رسیده است ، که برای حفظ این سرمایه ملی لازم است که شهرداری با مشارکت مردم نسبت به نگهداری باغها اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با تهیه این طرح در کمیسیون خدمات شهری  وضعیت آبیاری باغهای قصردشت مشخص می شود و در حقیقت شهرداری خدماتی به باغها ارائه می کند بیان کرد :در این طرح شهرداری موظف است تمام باغهای رها شده محدوده هزار و 200هکتاری قصردشت را هرس و آبیاری کند و برای این کار هر سال 10میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می شود.

وی افزود: شهرداری بدنبال منابع جدید، استفاده از پساب تصفیه خانه شماره 2 که یک منبع تولید آب سالم است با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شیراز همکاری و تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد کرده که تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 ساخته شود و خروجی این تصفیه خانه برای استفاده از آبیاری فضای سبز طراحی شده و تا قبل از پایان شورای چهارم اجرا می شود.

وی یاد آور شد: ارائه خدمات و اکیپ های کاری بوسیله شهرداری به خدمت گرفته و در اختیار مردم قرار می دهند و این اکیپ ها با توجه به برنامه زمان بندی و با مشارکت مردم و مالکان باغها نسبت به نگهداری طرح اقدام کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود با اجرای این طرح مزیت نسبی شهر شیراز همچنان حفظ  شود و همشهریان و مخصوصا مالکان باغهای قصردشت نسبت به استفاده از امکانات و خدماتی که بوسیله این طرح به آنها ارائه می شود کمال استفاده را ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار