در نیمه نخست امسال صورت گرفت
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: نیروگاه‌های استان بوشهر در نیمه نخست سال‌جاری یک میلیارد و 503 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 19 October 2015
تابناک بوشهر: غلامعباس حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان گاز مصرفی در نیروگاه‌های تشان، بعثت و نیروگاه بوشهر مصرف شده که مجموعا معادل 25 درصد از گاز مصرفی استان است.

وی در ادامه بیان داشت: تحقق این اقدام با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی از طریق به‌کارگیری گاز طبیعی و نیز کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است که در همین راستا در سالیان اخیر شاهد گازرسانی گسترده به صنایع استان در جهت نیل به اهداف یادشده بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: شرکت گاز استان بوشهر یکی از شرکت‌های پیشرو کشور در زمینه فروش گاز به صنایع محسوب می‌شود که گازرسانی به صنایع مولد از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های سیمان، ایستگاه‌های سی‌ان‌جی‌ و واحدهای تولیدی را با جدیت دنبال می‌کند.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون گازرسانی به 100 واحد عمده صنعتی را بر عهده دارد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار دغدغه تمام مسئولان استان است، بنابراین تمام روش‌های ممکن جهت برخورداری حداکثری واحدهای تولیدی و صنعتی از نعمت گاز و در نتیجه ایجاد بستری مناسب جهت افزایش اشتغال، پیشرفت و شکوفایی استان را به کار خواهیم گرفت.

 مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در همین ارتباط از آغاز گازرسانی به دو واحد صنعتی مهم استان طی سال جاری خبر داد و افزود: در ماه گذشته، گازرسانی به کارخانه پتروشیمی متانول کاوه و نیز کارخانه سیراف انرژی در شهرستان دیر به روش فاینانس ( pcf ) و با اعتبار بیش از 123 میلیارد ریال آغاز شد که این طرح در زمره مهم‌ترین پروژه‌های گازرسانی استان در بخش صنعتی به شمار می‌رود.

وی از شتاب در روند اجرای طرح‌های گازرسانی استان خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح‌های گازرسانی ضمن بهره‌مند کردن مناطق مختلف شهری و روستایی از نعمت گاز، بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در اقصی نقاط استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند. 

حسینی در انتها اظهار داشت: شرکت گاز استان بوشهر سالانه افزون بر 12 میلیارد متر مکعب گاز به صنایع استان تحویل می‌دهد که پیش بینی می‎شود  این رقم طی دو سال آینده به میزان 2 برابر افزایش یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار