دولت مصمم است با رفع موانع برای سرعت بخشی به اجرای طرح ملی قطار پرسرعت اصفهان- قم - تهران گام‌های اساسی بردارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 25 December 2023

معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از روند اجرایی طرح قطار پرسرعت اصفهان – تهران – قم گفت: حل مسئله آب و تلاش برای بهره برداری از قطار سریع السیر اصفهان- تهران دو اولویت مهمی است که دولت برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

محسن منصوری افزود: زمانی که از روند اجرای قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران سخن گفته می‌شود حرکت روی فناوری دانش وتکنولوژی بومی است؛ موضوعی که کشور‌های درحال توسعه برروی آن تمرکز دارند و مانیز ملزم به حرکت در این مسیر هستیم.

وی همچنین روند پیشرفت فیزیکی این طرح عظیم را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: این درحالیست که مسئولان در تهران روند پیشرفت این طرح را به گونه‌ای دیگر تصور می‌کنند.

محسن منصوری از پیشرفت ۷۰ درصدی زیرساخت طرح قطار پرسرعت در مسیر اصفهان تا قم به طول حدود ۲۵۰ کیلومتر خبرداد و گفت: در صورت رفع موانع مالی ومدیریت مطلوب این طرح کلان، به زودی وارد مرحله عملیاتی ریل گذاری و دیگر بخش‌هایی از طرح می‌شویم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: دولت سیزدهم در آینده‌ای نزدیک برای رفع اختلاف نظر راه آهن و شرکت ساخت در خصوص اجرای این طرح از طریق وزارت راه و شهرسازی ورود خواهد کرد.

محسن منصوری با اشاره به تامین ۱۳ میلیارد یوآن برای ادامه طرح قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، گفت: با صدور مجوز استفاده از این منابع ازسازمان برنامه و بودجه، شاهد پیشرفت فیزیکی خوبی در طرح خواهیم بود.

وی گفت: برای تامین منابع مالی طرح ملی قطار سریع السیر ملی اصفهان- قم- تهران علاوه بر افزایش سقف فاینانس، دولت راهکار‌های دیگری را نیز دنبال می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: تامین و تکمیل خطوط انتقال آب و بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دو پروژه اولویت دار استان اصفهان در دولت سیزدهم است.

درصورت تکمیل این طرح کلان به طول ۴۱۰ کیلومتر با قابلیت جابجایی سالانه ۱۶ میلیون مسافر زمان سفر اصفهان به تهران حدود ۱۲۰ دقیقه پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار