کد خبر: ۱۱۴۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 26 December 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

از زمانی که خداوند به یک مادر فرزندی عطا می‌کند تا زمانی که آن مادر حیات دارد به زندگی خود ادامه می‌دهد تنها دغدغه و نگرانیش سلامتی و خوشحالی فرزندش است با آمدن فرزندان نور، عشق، امید و انگیزه زندگی در مادران دوچندان می‌شود خود را فراموش می‌کنند به شکلی که گویی در این دنیا وجود. تمام هم و غمشان فرزندانشان می‌شود.

کم کم که بچه‌ها بزرگ می‌شوند دغدغه‌هایشان نیز بزرگتر می‌شود مادران برای آینده تحصیل شغل و حتی ازدواج فرزندان برنامه‌ریزی‌های زیادی می‌کنند با هزار امید هر شب بر بالینشان لالایی خوانده تا آنها در خواب آرام و ناز خود فرو روند و مادر برای فردای آنها مهیا شود،جمله معروفی است که می‌گوید هیچکس از آینده خبر ندارد برخی مادران دوست دارند فرزندانشان ورزشکار قهرمان دکتر مهندس وکیل معلم شوند برای رسیدن به این هدف آنها را تشویق می‌کنند.

زمینه سازی برای کسب موفقیت توسط مادران در فرزندانشان ایجاد می‌شود اما برخی از فرزندان چنان حق مطلب را ادا کردند که الگویی برای همگان می‌شوند برای قهرمانی به میدان مسابقه نمی‌روند ا راهی جبهه‌های نبرد می‌شوند چه در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از کشور ایران اسلامی عزیز و چه دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از حرم و چه مرزبانی در کشور.

مادران این شیر پسران همواره چشم به راه بازگشتشان بوده‌اند در زمان جنگ زمانی که فرزند خود را از زیر قرآن راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌کردند از خداوند سلامت و بازگشتش را طلب می‌کردند،آنها نمی‌دانستند چه پیش می‌آید فقط فرزند و دلبندشان را به خداوند می‌سپردند.

برخی از آنها همان رد کردن از زیر قرآن آخرین دیدار مادر و پسری بود چرا که فرزند برومندش دیگر از سفر باز نگشت شهید شد به دیدار خداوند شتافت و مادر ماند با دنیایی از غم دلتنگی و چشم به راهی پیکر مطهر بسیاری از شهدا در شهرهای خود آرام گرفت و مادرانشان بر کنار مزارشان بی صدا لالایی خواندند.

بسیاری از مادران هنوز چشم به راه بازگشت فرزندان خود هستند و با آمدن یک شهید گمنام در شهر قلبشان چنان متلاطم می‌شود که گمان می‌کنند فرزند خود بازگشته و همه شهدای گمنام را فرزند خود می دانند، مادران و همسران شهدا الگوهای خوبی در جامعه امروزی هستند صبر استقامت و دینداری قهرمان پروری را به خوبی می دانند.

وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها روزی برای تکریم از این بانوان است که هر کدام دریایی از صحبت‌های گفته نشده در سینه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار