حامد اسماعیل پور رئیس اداره اوقاف شهرستانهای رودسر
کد خبر: ۱۱۴۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ 26 December 2023

آغاز عملیات مرمت بقعه متبرکه سرتربت شهرستان املشآغاز عملیات مرمت بقعه متبرکه سرتربت شهرستان املشآغاز عملیات مرمت بقعه متبرکه سرتربت شهرستان املش

حامد اسماعیل پور رئیس اداره اوقاف شهرستانهای رودسر و املش ازآغاز عملیات بازسازی آستان متبرک امامزادگان روستای سرتربت خبر داد.
رییس اوقاف شهرستانهای رودسر و املش درگفتگو با تابناک گیلان با اشاره به اینکه بقعه متبرکه موصوف از بقاع به ثبت رسیده به عنوان یک اثر میراثی میباشدگفت:روند بازسازی آن طی نظارت کامل میراث فرهنگی آغاز و دیواره های این بنا بطور کامل مرمت خواهند شد .
وی افزود: هزینه پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه بیش از یک میلیارد ریال برآورد گردیده که از محل اعتبارات سازمان اوقاف و خیرین تامین شده است .

آستان مقدس امامزادگان سرتربت مدفن چند تن از سادات کیایی است و بنای آن بجای مانده از دوران تیموری بوده و در منطقه ییلاقی بخش رانکوه شهرستان املش واقع شده است که باداشتن محیط پیرامونی بسیار جذاب، فضای زیارتی و سیاحتی بی نظیر خصوصا در فصل های بهار و تابستان می باشد؛ همچنین دارای بستر بالقوه ای برای جذب گردشگر مذهبی می باشد .
گفتتی است؛آیین علم واچینی این مکان مقدس دارای شهرت منطقه ای بوده و قدمت بیش از یکصد ساله داشته است که آخرین ایام منتهی به ماه محرم مجالس باشکوهی با حضور هزاران عاشق اهل بیت علیهم السلام در آن منعقد می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار