مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان از کاهش ذخایر خون استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی بویژه «A مثبت» و «AB مثبت» نیازمندیم و هم‌استانی‌ها برای نجاتِ جانِ هموطنان خود پیشقدم شوند.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 23 December 2023

کیان دهراب‌پور افزود: استان اصفهان از نظر اهداء خون و فرآورده‌های خونی نیاز به خون و فرآورده‌های آن دارد زیرا با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی مانند «آنفولانزا»، کوتاه بودن طول روز و افزایش آلودگی هوا، ذخایر خون استان کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم که بانوان در این زمینه نقش مهمی دارند اما باید با ترس‌ها و باورهای غلط خود مقابله کنند و همت بیشتری برای اهداء خون داشته باشند.

دهراب‌پور با اشاره به اینکه اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی سومین استان پُرجمعیت کشور است، بیان داشت: در حال حاضر بیشترین اهداء‌کنندگان در اصفهان بر اساس درصد فراوانی بین سن ۳۶ تا ۴۰ سال دارند و ما از تمام اهداکنندگان درخواست داریم تا بصورت مُستمر اقدام به اهداء خون کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان خاطرنشان کرد: اهداء خون بانوان اصفهان ۳.۲۲ درصد در سال ۱۴۰۱ بود که این رقم کمتر از میانگین کشوری(۴.۵۳ درصد) است که انتظار داریم بانوان اصفهانی استقبال بیشتری از اهداء خون داشته باشند.

وی گفت: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند اما درصد اهداء خون آنها نسبت به مردان بسیار پایین است.

دهراب‌پور افزود: سازمان انتقال خون برنامه‌های ترویجی ، انگیزشی و پویش‌های متعددی را اجرا می‌کند و هم‌اکنون نیز پویش «مهر فاطمی» ویژه بانوان در حال اجراست تا بانوان استان در برای نجات هموطنان نیازمند خود بیشتر مشارکت کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون اصفهان تاکید کرد: جوانان نیز باید برای تامین خون کافی و سالم بیشتر در اهداء خون شرکت کنند تا خون و فرآورده مورد نیاز بیماران تهیه شود که در این خصوص افراد ۱۷سال تمام با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم و سالم می‌توانند به مراکز معرفی شده مراجعه کنند و با یکبار اهداء خون خود، جان حداقل سه بیمار را نجات دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار