معاون سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه اطمینان بخشی از کیفیت تولیدات کالا با نشان استاندارد در بخشهای مختلف، حرکت چرخ اقتصاد را تداوم می بخشد، گفت: ایران رتبه ۲۲ کشورهای عضو سازمان جهانی استاندارد را دارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 24 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز درویش  در آیین تکریم و معارفه مدیران کل اداره استاندارد استان ایلام، اظهار کرد: موضوع استاندارد یک بحث فراقوه ای است در واقع این سازمان نقش نظارتی و بی طرفی دارد.

وی افزود: تلاش مجموعه سازمان ملی استاندارد در دوره جدید متناسب با شعار سال بر رشد تولید کیفی است و در این راستا باید نظام جامع علمی کشور را در بحث استانداردهای ملی بکار گیریم.

معاون سازمان ملی استاندارد یا بیان اینکه این سازمان، مسئول نظام تنظیم فنی کشور است، بیان کرد: از آنجا که هر یک از مدیران سازمان ملی استاندارد مسئول نظارت کیفی بر کالای مصرفی و خدمات هستند، نمی توانیم نسبت به کمیت و کیفیت کالاهای مصرفی خانوار بی تفاوت باشیم بلکه هدف همه مسئولان باید تلاش برای ارایه کالا و خدمات باکیفیت، با توجه به نیاز مردم باشد.

درویش با اشاره به اینکه با روی کار آمدن مدیریت جدید در سازمان ملی استاندارد سهم استاندارد در خدمات نسبت به استاندارد کالا افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور تصویب شد، سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان یک دستگاه و بازیگر این قانون تعریف شده و تکالیف متعددی در این راستا دارد.

معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به نقش نظارتی و عدم وابستگی سازمان ملی استاندارد، گفت: این سازمان به عنوان یک دستگاه فراقوه ای و مرجع تنظیم گری کشور انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه استاندارد در تمام ابعاد علمی، نظارتی و تنظیم گری نقش دارد، گفت: این جایگاه را قانونگذار برای سازمان ملی استاندارد تعیین کرده است.

درویش با بیان اینکه بعد علمی سازمان ملی استاندارد کمتر از بعد نظارتی و سلبی نیست، افزود: در دولت سیزدهم و با تاکید ریاست جمهور، استاندارد ملی به عنوان سند دولت مردمی، بر اساس داشته های ملی، اقتضای ملی، اقتصادی و شرعی مورد تاکید و توجه جدی است.

وی افزود: نزدیک به ۶۰۰ کمیته فنی متشکل از سازمان های ملی، برای استاندارد سازی متناظر در کشور تشکیل شده و به اقتضای وظایف خود در حوزه‌ های خاصی چون صنایع غذایی و صنایع ساختمانی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از علوم جدید در خارج از بحث سازمان ملی استاندارد وجود دارد، گفت: از بین ۱۷۰ کشور که عضو سازمان جهانی استاندارد هستند،کشور ما در رتبه ۲۲ قرار دارد.

درویش در ادامه با بیان اینکه در بعد نظارتی سازمان ملی استاندارد به عنوان وکیل مردم تعریف شده است، تاکید کرد: مردم هر نقطه نظر، شکایتی در رابطه با کیفیت کالا و خدمات دارند به این سازمان منعکس کنند.

وی با اشاره به رونمایی سامانه مردم دار رونمایی در روزهای آینده، گفت: این سامانه چهار رقمی پذیرای صدای مردم در بحث بررسی شکایات کیفیت کالا و خدمات خواهد بود.

معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در یکسال اخیر از ظرفیت ماده ۱۷ قانون،استاندارد های جدیدی در حوزه خدمات تدوین شده است، افزود: سازمان با تدوین طرح های عیدانه عزم خود را جرم کرده تا در زمینه خدمات نیز اقدامات گسترده ای انجام دهد.

درویش در بخش دیگری از سخنان خود از مدیرکل جدید اداره استاندارد ایلام خواست تا در دوره مدیریتی خود از ظرفیت های علمی و تخصصی استان و همچنین ظرفیت نظام سیاسی، قضایی استان برای احقاق حقوق مردم استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: مردم این دیار ۲ حق ثابت و معنوی، یک مورد در دوران دفاع مقدس به عنوان مرزداران و دیگری میزبانی زائران حسینی(ع) بر گردن نظام دارد که می طلبد مسئولان امر در حیث اعتبارات، تجهیزات و توجه به پرسنلی به این اداره کل در استان که خدمتگزار مردم هستند، نگاه ویژه ای داشته باشند.

ایران رتبه ۲۲ کشورهای عضو سازمان جهانی استاندارد را دارد

«شهریار عباسی» با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد نقش ارزشمندی در نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده به مردم را دارد، یادآور شد: چرخش نخبگان به عنوان یک اصل باید پذیرفته شود و از این فرصت های ارزشمند که در اختیار سازمان ها وجود دارد، به خوبی استفاده شود.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه علم و تجربه در اداره استاندارد استان ایلام نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است، افزود: از نیروهای انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در جاهای متناسب با تجارب استفاده شود.

عباسی با تاکید بر اینکه کیفیت کالا و خدماتی که در این حوزه به مردم ارائه داده می شود افزایش پیدا کند، یادآور شد: در حوزه کالاها نظارت بسیار خوبی وجود دارد اما در حوزه های فنی خدمات چون آسانسورها و مکانیکی ها نظارت کمرنگ است که انتظار می رود در این زمینه نظارت بیشتری صورت گیرد.

در این آیین از زحمات «هادی دوست محمدی» سرپرست سابق استاندارد ایلام تقدیر و «یادگار علی محمدی» به عنوان مدیرکل جدید اداره استاندارد ایلام معرفی‌ شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار