به همت خیران از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۵ هزار و ۶۰۵ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت جرائم غیرعمد به همت ستاد مردمی دیه از بند رهایی یافته‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 21 December 2023

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور دراصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۶ زن و ۵ هزارو ۳۴۹ مرد که بابت ارتکاب جرائم غیرعمد و متحمل شدن به پرداخت خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع تصادفات رانندگی یا سوانح کارگاهی با رقم بدهی بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان روانه زندان‌ها شده‌بودند، از بند آزاد شدند.
سید اسدالله جولایی افزود: بعد از استان فعال اصفهان در آزادی ۱۵ زندانی زن و ۵۳۲ محکوم مالی مرد با رقم بدهی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان نمایندگی ستاد دیه در استان‌های آذربایجان غربی و تهران قرار دارند که به ترتیب هر کدام در این مدت زمینه آزادی ۴۷۰ و ۳۳۸ زندانی غیرعمد را فراهم کرده‌اند.
وی گفت: از اشخاص حقیقی و حقوقی تقاضا می‌شود در حمایت از جمعیت ۱۰ هزار و ۶۴۳ نفره‌ای که هم‌اکنون نه با ارتکاب اعمال مجرمانه بلکه با ناتوانی در ادای دین و محکومیت‌های مالی رهسپار زندان شده‌اند، همیار ستاد دیه باشند تا در قالب پویش‌هایی با عنوان «یلدای رهایی» و «زندان جای مادران نیست» که ویژه واپسین روز‌های پاییز راه‌اندازی‌شده شاهد آزادی حداکثری جمعیت واجدین شرایط باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار