از ابتدای مهر امسال تاکنون ۳۸ مورد مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در استان فارس گزارش شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 23 December 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: هرچند آمار مسمومیت با گازمونوکسید کربن در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۷۶ درصدی داشته، اما با وجود همه هشدار‌ها، آذر امسال ۷ نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داند.
دکتر محمد جواد مرادیان افزود: آذر امسال یک خانواده چهار نفره شامل پدر و مادری جوان به همراه دو فرزند ۱۳ و چهار ساله شان در اثر مسمومیت با گازمونوکسید کربن جان خود را از دست دادند؛ و در یک مورد دیگر، پدری ۷۱ ساله به همراه ۲ فرزند پسر ۳۸ و ۴۴ ساله به علت گازگرفتگی در منزل مسکونی جان باختند.
وی تاکید کرد: علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن که به دلیل کاهش اکسیژن ایجاد می‌شود، شامل سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، بی‌قراری، تهوع، استفراغ، خمیازه کشیدن‌های بیش از حد، حالت خواب آلودگی شدید، کاهش دید، خستگی و کاهش قدرت عضلانی است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در صورت مواجه با افرادی که به وسیله گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند، باید ضمن حفظ خونسردی، فورا با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تا رسیدن نیرو‌های اورژانس، فرد مسموم را از محیط آلوده خارج و به هوای آزاد منتقل کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار