امام‌جمعه خورموج گفت: اگر عوارض ۵۵ درصدی صادرات گوجه‌فرنگی اعمال شود، کشاورزان متحمل ضرر سنگین و حتی ورشکستگی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 22 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج امروز در خطبه‌های نمازجمعه، با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) الگوی مناسبی برای مربی‌گری و تربیت فرزندانی مومن حماسه‌آفرین است.

وی با بیان اینکه همه ویژگی‌های حضرت عباس (ع) را باید در وجود حضرت ام‌البنین (س) دید، افزود: بصیریت، بینش ژرف، ایمان و باور راسخ، روحیه جهاد و مبارزه در راه خدا، ولایت‌مداری و همراهی دایمی با رهبر الهی و حاضر بودن در تمام میادین سخت و قبولی در تمامی این آزمایش‌ها و آزمون‌ها برخی از اوصاف حضرت ام‌البنین (س) است.

زاهددوست ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) چهار فرزند خود را فدای امام زمان خود کرده است، در ایران اسلامی نیز مادران شهدا چشم و چراغ ملت هستند، مادران صبوری که دو، سه، چهار و یا شش شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند، بنابراین مادران و همسران شهدا ام‌البنین‌های امروز جامعه ما هستند.

امام جمعه خورموج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کربلای چهار، گفت: شهرستان دشتی در این عملیات ۱۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که یاد این شهدا برای همیشه در تاریخ این شهرستان و کشور زنده و جاودان خواهد ماند.

وی افزود: تقدیم ۲۳۴ شهید سرافراز از این دیار به اسلام و انقلاب اسلامی بالاترین سند بر نقش بارز دشتیاتی‌های غیرتمند در دفاع‌مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

خطیب جمعه خورموج با اشاره به روز ثبت‌احوال، بیان داشت: اسامی ما نشانه هویت، تدین و ملیت ماست که نقش ثبت احوال را پررنگ می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی نام‌گذاری‌ها بر فرزندان و اماکن با فرهنگ‌اسلامی و ایرانی ما سازگار نیست؛ ثبت احوال باید در ثبت نام‌گذاری‌ها توجه به فرهنگ‌اسلامی و ایرانی را مبنا قرار دهد و در بحث نام‌گذاری اماکن هم شوراهای‌اسلامی و شهرداری‌ها باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

زاهددوست عنوان کرد: ما از نعمت فرهنگ غنی اسلامی برخوردار هستیم، باید بر فرهنگ غنی خود پافشاری کنیم؛ نام‌گذاری بر فرزندان و اماکن در شهر‌های ما نباید نام‌های نامأنوس و بی‌معنا و مفهوم غربی باشد.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی راسک، اظهار داشت: جبهه مقاومت ضرباتی سخت و غیرقابل ترمیمی بر پیکر صهیونیست‌ها وارد کرده، دشمن زخم خورده از سر استیصال و دستپاچگی دست به اقدام کور تروریستی می‌زند و اخیرا جمعی از نیرو‌های خدوم ما در نیروی انتظامی را به شهادت رساندند، گاهی هم با حمله سایبری به سامانه سوخت ما مشکلاتی برای مردم و دولت ایجاد می‌کنند با این خیال خام که مردم را ناراضی و به خیابان بیاورند، در حالی که مردم ما با هوشیاری و بصیرت خود در صحنه دشمن را مایوس کردند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه از دستگاه قضایی و نیرو‌های جان برکف امنیتی درخواست پیگیری و برخورد قاطع با این مزدوران را داریم، ابراز کرد: مردم در اسفندماه با هوشیاری و با حضور گسترده خود در انتخابات، دشمنان را برای همیشه مایوس و ناامید خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعمال عوارض ۵۵ درصدی صادرات گوجه‌فرنگی کشاورزان را متضرر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تنظیم بازار و گرانی گوجه در برخی جا‌ها با چنین تعرفه‌هایی ترمیم نمی‌شود، بلکه کشاورزان را گرفتار و متضرر خواهد کرد.

زاهددوست تاکید کرد: کشاورزان مبالغ سنگینی برای کاشت هزینه کرده‌اند و الان یک‌باره با تعرفه ۵۵ درصدی مواجه شده‌اند که اگر اعمال شود متحمل ضرر سنگین و حتی ورشکستگی خواهند شد.

وی عنوان کرد: از مسوولان استان، استاندار و نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم که کشاورزان زحمت‌کش را دریابند و پیگیر رفع این مشکل مهم مردم باشند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار