محصول ارزشیابی در بخش جوانی جمعیت مازندران باید در افزایش صدور کارت ملی هوشمند نشنان داده شود، تاکید می شود نظام مسایل زنان مازندران را با پژوهش دسته بندی و اولویت برنامه‌های حل و فصل را ارایه بدهیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 22 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران، اظهار داشت: کنندطبق بررسی ها، چالش فرزندآوری بین زوج های استان ناشی از مشکلات اقتصادی نیست، بلکه منشا فرهنگی دارد.

سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت مازندران که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور برگزار شد، افزود: تمام دستگاه های فرهنگی استان باید با جدیت به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه و زنان نخبه مازندران باید مقولات فرهنگی جوانی جمعیت را مورد توجه قرار دهیم، شناخت درست از نظام مسایل جوانی جمعیت در مازندران مهم و ضروری است.

وی ادامه داد:‌ محصول ارزشیابی در بخش جوانی جمعیت مازندران باید در افزایش صدور کارت ملی هوشمند نشنان داده شود، تاکید می شود نظام مسایل زنان مازندران را با پژوهش دسته بندی و اولویت برنامه‌های حل و فصل را ارایه بدهیم.

استاندار مازندران با بیان این که در ۲ سال گذشته طلاق مازندران رو به کاهش است و اکنون رتبه ۱۶ کشور را را داریم که باید به رتبه آخر برسیم، ادامه داد:‌ توجه به زنان نیز در نظام جمهوری اسلامی نیز ویژه شده است، طبق آمار اکنون ۵۲ درصد کارکنان دولت در مازندران زنان هستند، در حالی که پیش از انقلاب فقط هفت درصد بوده است.

حسینی پور به پیشی گرفتن آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زنان از مردان در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: حضور زنان در عرصه های مختلف ضروری است، اما تعهد جامعه زنان به حفظ خانواده و فرزند آوری مهم تر است.

وی با ذکر این نکته که استحکام خانواده ارتباط مستقیم با امنیت جامعه دارد و تربیت فرزندان خوب اثرگذاری خوبی در جامعه خواهد داشت، گفت: این موضوع مهم از سوی زنان باید مورد اهتمام قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران، گفت:‌ خانواده، مهمترین رکن در تمدن اسلامی است و این نقش محوری و مهم در زنان مازندران نیز نمود پیدا کرده است، یعنی ایثارگری، شهادت، نخبگان و مدال آوران خطه مازندران از دامن زنان و مادران بوجود آمده است.

وی ضمن معرفی خانم فرشته پازکی به عنوان سرپرست جدید امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از ایشان خواست تا با انجام فعالیت های اثربخشی، بنیان خانواده را از تهاجم فرهنگی حفظ و مراقبت کند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار