معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در شش ماهه سال جاری در زمینه قالیبافی تعداد 572 تخته فرش به متراژ یک هزار و 417 متر مربع توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 20 October 2015
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در شش ماهه سال جاری در زمینه قالیبافی تعداد 572 تخته فرش به متراژ یک هزار و 417 متر مربع توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد تولید شده است.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان قاسم یارمحمدی افزود: ارزش این فرش ها 12 میلیارد و 164 میلیون ریال است که توسط قالیبافان تحت حمایت این نهاد در سطح روستاها و شهرستانهای استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و 500 نفر مشترک طرح های قالیبافی با بهره مندی از سه هزار و 24 دستگاه دار قالی در سطح استان همدان فعال هستند.

یارمحمدی تصریح کرد: به علت پایین بودن هزینه های تولید در سالهای اخیر مشاغلی همچون تولید پوشاک ، منبت کاری ، صنایع چرم و سفال گسترش بیشتری در مناطق روستا نشین داشته است.

* 502 نفر از بانوان زیر پوشش کمیته امداد همدان از خدمات مشاوره بهرمند شدند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در شش ماهه سال جاری تعداد 502 نفر از بانوان دارای همسر از کار افتاده تحت حمایت این نهاد در قالب 81 جلسه از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی کارشناسان مشاوره کمیته امداد بهره مند شدند.

علیرضا ابراهیمی افزود: خدمات مشاوره در قالب کارگاههای مختلف آموزشی با موضوعاتی از قبیل مهارتهای فرزند پروری ، مهارتهای مقابله با اضطراب ، تشخیص و درمان ، مهارتهای ارتباط موثر و آسیب شناسی ماهواره برای زنان دارای همسر از کار افتاده ارائه شده است.

وی اضافه کرد: ارائه مشاوره و راهنمایی به خانواده های تحت حمایت یکی از راهبرد های اصلی در بحث توانمندسازی مددجویان است .

ابراهیمی با بیان اینکه در این برنامه ها نگاه ویژه و اصلی بر اساس آموزه های قرآنی و ترویج سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باید باشد گفت: به منظور برخورداری خانواده های تحت حمایت از شور و نشاط و قرار گرفتن آنان در مسیر تکامل روحی و معنوی از اصلی ترین فعالیت های کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است.

46 هزار و 210 خانوار در قالب 92 هزار و 420 نفر به صورت مستمر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان قرار دارند.

سالانه بیش از 32 هزار و 500 نفر به صورت موردی از این نهاد در استان همدان خدمات دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار