استاندار ایلام از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سه شهرستان آبدانان، دره‌شهر و دهلران به دنبال سفر یک روزه وزیر کشور به این استان و بازدید از این شهرستان ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 19 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد وحیدی  روز پنجشنبه ۲۳ آذر در جریان سفری یک روزه از طریق دزفول در استان خوزستان و همسایه شهرستان دهلران، توابع ایلام وارد استان ایلام شد.

وی پس از افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و صنایع دستی عشایر دهلران در جمع مردم این شهر حضور یافت و بر تکمیل طرح ان. جی. ال شرکت پتروپالایش دهلران و نیز ساماندهی و بهسازی مبلمان شهری این شهر تاکید کرد.

بازدید از تونل کبیرکوه اولین برنامه وزیر کشور بعد از ورود به شهرستان آبدانان بود که وی در این بازدید بر تکمیل هرچه سریع‌تر این تونل به طول ۶ هزار و ۳۰۰ متر(شامل یک تونل به طول چهار و ۸۰۰ متر و همچنین هشت تونل کوچک به طول یک هزار و ۵۰۰ متر) تاکید کرد.

وحیدی در شهرستان دره شهر نیز در جمع مردم دهستان ارمو حضور یافت و با حضور در مزار شهید «حشمت سهرابی» نخستین شهید مدافع حرم استان ایلام، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دهستان ارمو ( مدرسه زنده یاد مسعود آروین)، کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۶ کلاسه شاید داریوش رضایی نژاد در آبدانان و دیدار با خانواده این شهید( ازدانشمندان هسته ای کشور) و حضور در کارگروه اجتماعی آبدانان از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور به استان ایلام بود که تا پاسی از شب ادامه داشت.

حال استاندار ایلام شامگاه دوشنبه، چندروز پس از سفر وزیر کشور اعلام کرد که در جریان این سفر ۵۰۰ میلیارد ریال به سه شهرستان آبدانان، دره‌شهر و دهلران با اولویت شهرستان آبدانان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، "حسن بهرام نیا" گفت: با دستور وزیر کشور مقرر شد برای ایجاد اشتغال پایدار، یک مجتمع بزرگ تولید قارچ در شهرستان آبدانان راه‌اندازی شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: همچنین با دستور دکتر وحیدی مقرر شد اعتبارات لازم برای خرید بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری آبدانان اختصاص یابد./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار