رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه انتشار گاز سمی منو اکسید کربن در محیط سرپوشیده مهم‌ترین عاملِ منجر به مرگ خاموش است، گفت: انتشار گاز سمی منواکسید کربن به دلیل استفاده نادرست از دودکشِ وسایل گازسوز یا نداشتن دودکش مناسب اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 19 December 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، نادر رابطی، رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه انتشار گاز سمی منو اکسید کربن در محیط سرپوشیده مهم‌ترین عاملِ منجر به مرگ خاموش است، اظهار داشت: انتشار گاز سمی منواکسید کربن به دلیل استفاده نادرست از دودکشِ وسایل گازسوز یا نداشتن دودکش مناسب اتفاق می‌افتد.

رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به کسب اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش بخاری قبل از استفاده و نصب وسایل گازسوز تاکید کرد و افزود: دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز در پیشگیری از خطر نشت گاز co۲ بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه گاز مونواکسید کربن رنگ، طعم و بو ندارد و ممکن است به‌صورت ناگهانی فرد، دچار مسمومیت با آن شود، خاطرنشان کرد: انتشار گاز سمی منواکسیدکربن علائم خاص و آشکاری ندارد و چنانچه فردی به مدت طولانی گاز منوکسید کربن استنشاق کند، دچار کاهش سطح هوشیاری، اغما و متأسفانه مرگ خواهد شد.

رابطی به استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد و مناسب سیستم‌های گاز سوز تأکید کرد و اذعان داشت: با رعایت ساده‌ترین راهکار‌ها مانند کسب اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش بخاری، استفاده از کلاهک H برای دودکش‌ها و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز می‌توان از گازگرفتگی و بروز خطر نشت گاز جلوگیری کرد.

رییس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه لوله دودکش وسایل گازسوز زمانی که این وسایل روشن هستند، باید داغ باشد، ادامه داد: با لمس دودکش از گرم بودن آن اطمینان حاصل کرده و در صورت سرد بودن دودکش فوراً برای خاموش‌کردن وسیله اقدام شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در پایان افزود: تمامی وسایل گازسوز موجود در خانه باید دودکش مجزا و مخصوص خود را داشته و تمام طول مسیر دودکش‌ها باید بررسی شده تا درصورت مشاهده نشتی از خطرات احتمالی پیشگیری به عمل آید.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار