رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از پیگیری راه اندازی شهرک فناوری کرمانشاه به منظور تامین فضای کارگاهی و صنعتی مورد نیاز واحدهای فناور و دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 16 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سیامک آزادی با اشاره به روند رو به رشد فناوری در استان، گفت: خوشبختانه علی رغم تمام چالش ها و مشکلات اقتصادی که در کشور و استان درگیر آن هستیم، حوزه فناوری روند رو به رشدی دارد و در استان شاهد افزایش درخواست پذیرش تیم ها و نوآوران جدید در پارک علم و فناوری هستیم.

وی افزود: این افزایش درخواست و استقبال برای پذیرش در مجموعه‌های حامی فناوری و نوآوری نشان دهنده تغییر رویکرد دانش آموختگان دانشگاهی است که در حال گذار از گرایش به سمت مشاغل دولتی به سوی راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه هستند.

وی افزود: این تغییر رویکرد و  استقبال، فرصتی طلایی برای توسعه کشور و استان است و باید بتوانیم آن را به ثروت تبدیل کرده و مسیر حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را تسهیل کنیم.

آزادی با اشاره به شروع فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال ۱۳۸۶، گفت: طی این مدت از بیش از ۷۵۰ واحد فناور در سطح استان حمایت کرده ایم و ۳۲۵ واحد همچنان از حمایت پارک برخوردارند.

وی با اشاره به فعالیت این شرکت ها در حوزه های مختلف صنایع شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تجهیزات پزشکی، ICT و ... گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک از مرحله تولید نمونه اولیه گذشته و به مرحله تولید پایلوت و صنعتی رسیده اند.

وی با بیان اینکه این رشد شرکت‌ها رضایت بخش و امیدوار کننده است، اما باید به نیازهایشان هم توجه داشته باشیم، گفت: با راه اندازی "برج فناوری" پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه که بزرگترین برج فناوری کشور محسوب می شود، تنها فضای اداری مورد نیاز این شرکت ها را تامین کرده ایم، اما اکنون با رشد و توسعه صورت گرفته، شرکت‌های نوآور و فناور نیاز به فضای کارگاهی و تولید صنعتی دارند.

آزادی با تاکید بر لزوم راه اندازی "شهرک فناوری" گفت: برای راه اندازی این شهرک ۱۲۰ هکتار از اراضی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شده تا بتوانیم فضای لازم برای تولید شرکت های تحت پوشش را فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه کارهای راه اندازی این شهرک با همکاری و حمایت مسئولین و بویژه شخص استاندار در حال پیگیری و انجام است و به یکی از شهرک های جامع فناوری کشور تبدیل خواهد شد.

آزادی با اشاره به انجام کارهای مقدماتی راه اندازی این شهرک تا پایان سال، ابراز امیدواری کرد در سال آینده امکان استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک فراهم شود.

وی افزود: تلاش ما این است که در این شهرک فضاهای کارگاهی و صنعتی را برای بیش از ۲۰۰ واحد فناور و دانش بنیان تامین کنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: این شهرک در آینده به مرکز توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان در غرب کشور و همچنین درگاه صادرات محصولات دانش بنیان کشور به عراق تبدیل خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار