مدیرکل محیط زیست کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از دستگیری ۱۰ نفر شکارچی غیرمجاز در هر ماه در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 16 December 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ۲۴۰ هزار هکتار منطقه تحت نظارت سازمان محیط زیست است، به طور میانگین در هر ماه ۱۰ نفر شکارچی غیرمجاز در این مناطق دستگیر می‌شوند، افرادی که مرتکب این جرم شوند، با دستور مقام قضایی جریمه و راهی زندان می‌شوند.

وی افزود: کار اصلی ما گشت‌زنی در مناطق و کنترل بحث شکارهای غیرمجاز است، محیط‌‌بان یک فرد شبه نظامی مسلح است که در منطقه؛ تعیین شده خود مامور به انجام وظیفه است.

مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: ۴۰۰ هزار نفر در استان در مراکز محیط‌بانی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷۸ نفر مسلح هستند، شکارچیان غیرمجاز توسط محیط‌بانان دستگیر و سپس به مقام‌های قضایی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: به صورت ماهانه طرحی با عنوان «یک ساعت با محیط‌بان» در تمامی شهرستان‌های استان اجرا‌ می‌شود، این طرح شامل ۶۰ ساعت آموزش است که محیط‌بانان به جامعه هدف خود که مدارس پایه‌ هستند مراجعه می‌کنند.

جلیلیان ادامه داد: در این آموزش‌ها مباحثی مانند مسائل زیست‌محیطی، شکارهای غیرمجاز و پسماند مطرح‌ می‌شود و عمده آن در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عمده موفقیت در حفاظت محیط‌زیست بستگی به آموزش و ارتقای فرهنگ مراقبت از حیات وحش داشته و رسالت سازمان محیط‌زیست کمک به رشد این فرهنگ است، اگر صدا و سیما اقدام به ساخت برنامه‌هایی برای فرهنگ سازی در این مباحث کند این اقدام بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار