فرمانده انتظامی شهرستان مهدی‌شهر از دستگیری ۲ نفر و کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 13 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، مهدی شهاب‌الدین، فرمانده انتظامی شهرستان مهدی‌شهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کارکنان انتظامی پاسگاه فولادمحله در حال گشت‌زنی در منطقه پرور، به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی با رعایت موازین قانونی، نسبت به بازرسی خودرو اقدام کردند و یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق از داخل وسیله نقلیه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: در این عملیات، ۲ نفر بازداشت شدند و با تشکیل پرونده تحت نظر قرار گرفتند.

شهاب الدین گفت: پلیس در برخورد با غارتگران میراث فرهنگی و آثار باستانی کشور به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و برخورد پشیمان‌کننده‌ای با آنان خواهد داشت.

به گزارش فارس؛ بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان سمنان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار