رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در بحث میزان نیاز خانوارها و بخش صنف و صنعت خوزستان به توافق رسیدیم و براین اساس قرار است از این پس ماهانه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن شکر در اختیار این دو بخش قرار بگیرد و این میزان نیاز تامین شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 13 December 2023

تابناک خوزستان: حمیدرضا فلاح در خصوص مساله تامین شکر مورد نیاز استان اظهار کرد: استان خوزستان به عنوان اولین تولیدکننده شکر کشور، سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن شکر تولید می‌کند و از این رو انتظار است میزان مصرف استان تامین شود.

وی افزود: در بحث میزان نیاز خانوارها و بخش صنف و صنعت خوزستان اختلاف نظرهایی با جهاد کشاورزی داشتیم اما در نهایت به توافق رسیدیم تا یک عدد متعادلی را براساس کارهای کارشناسی به عنوان میزان مصرف این دو بخش در نظر بگیریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: براین اساس قرار است از این پس ماهانه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن شکر در اختیار بخش صنف و صنعت و خانوارهای استان خوزستان قرار بگیرد و این میزان نیاز تامین شود.

فلاح عنوان کرد: اگر با توجه به این میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، شکر تامین شود قطعا در بخش‌های خانوار و صنف و صنعت هیچ مشکلی در بحث کمبود نخواهیم داشت و می‌توانیم کل نیاز استان را تامین کنیم.

وی در خصوص قیمت شکر در خوزستان اظهار کرد: شکر در خوزستان باید براساس قیمت مصوب در استان به فروش برسد و هرگونه افزایش قیمت در زمینه‌های مختلف باعث تخلفات تعزیراتی می‌شود و با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت هر کیلوگرم شکر به صورت فله درب کارخانه حدود ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان است که بعد از بسته‌بندی و ارزش افزوده و... به حدود ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان می‌رسد و قیمت بالاتر از این تخلف است و با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهد شد.

منبع/ایسنا

برچسب ها: شکر ، سازمان صمت ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار