در بازدید ریس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان از پروژه های گچساران:
شاهینی بیان داشت: یک سری پیمانکار خیلی خوبی در این شهرستان وجود دارد بدون اینکه تخصیص بالایی گرفته باشند، کار میکنند مانند جاده باباکلان که امروز انفجار آن شروع شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 12 December 2023

به گزارش تابناک از گچساران،ریس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در بازدید از پروژه های شهرستان گچساران با اشاره به روند کند پروژه ها در چند سال اخیر، گفت:روند کندی پروژه ها به این دولت برنمی گردد بلکه این دولت در مقایسه با دولت های دیگر در دو سال اخیر ۲۸هزارو ۴۰۰میلیارد تومان از محل دو سفر ،سنوات،اجتماعی و غیره اعتبار تخصیص یافته است.
دکتر جهانگیر شاهینی افزود:برای اینکه در حالت دوم این اعتبارات تخصیص یابد و وزارت دارایی نقدینگی بدهد یه سیری را باید طی کند که در این سیر بعد از تعیین اعتبار و تخصیص می باشد که دولت با توجه به درآمد هایش آن را شروع می کند که خوشبختانه ،از ابتدای سال تاکنون چیزی بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده که بی سابقه بوده است.
وی اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار پروژه های مهم در ۵بخش اصلی در الویت ، کار خود را شروع و برخی پروژه های که در الویت سه و چهار قرار داشتند روند آنها کند بود دیده نشده است.
شاهینی با بیان اینکه یکی از پروژه های راکد در استان که چندین سال رها شده بود ،ورزشگاه استادیوم یاسوج می باشد افزود:ما در سفر ریاست جمهور به استان ۱۰۰میلیارد تومان برای راه اندازی این ورزشگاه اعتبار گرفتیم.
شاهینی تخصیص اول اعتبار به استان را ۶۲۶میلیارد تومان سهم سفر برای سازمان برنامه و بودجه دانست و بیان داشت: در سفر ریاست جمهوری به استان هر سازمانی یک سهمیه داشت که سهمیه برنامه بودجه بالغ بر ۵هزار میلیارد،سهمیه نفت ۲هزار میلیارد که جمعا ۹هزارو میلیارد می باشد و سهمیه وزارت خانه ها هم ۴هزار میلیارد تومان می باشد
وی عنوان کرد: وقتی این سهمیه ها تخصیص پیدا میکند سهم سفر به وزارت خانه ها و ملی می شود و اینجا باید مدیران کل و دستگاهها اجرایی به دنبال تخصیص خودشان باشند .
شاهینی اضافه کرد:برای تخصیص اعتبارات یک همت مضاعفی مبتنی بر همکاری چند جانبه بین استانداری،سازمان مدیریت و دستگاهای اجرایی می طلبند که هر کدوم نقش خود را پیگیری کنند.
وی با مهم دانستن همه پروژه های استان گفت: ما در ۲۱فصل پروژه ها را پیگیری و در همه بخش ها در سفر از اعتبار ۱۳هزارو۵۰۰میلیارد تومان به همه پروژه ها حتی ریز ترین پروژه ها هم اعتبار گرفتیم.
شاهینی از تفکیک اعتبار به سهم شهرستان های استان در سفر های ریاست جمهور اشاره کرد و بیان داشت: در شهرستان گچساران ۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای سفر داریم که تاکنون سابقه نداشته و با سر جمع اعتباراتی که ما در دو سال داشتیم از سفر و سنوات نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان به این شهرستان اعتبار داده شده است.
ریس سازمان برنامه و بودجه استان یاد آوری کرد: خوشبختانه تخصیص ها به استان خوب می آیند به طوری که سال گذشته این رقم ۷۴درصد استانی،در ملی ۶۹درصد ،در پروژه های سفر چیزی حدود ۵۷درصد و در توازن هم که ملی بود ۱۰۰درصد و استانی آن ۵۹درصد بوده که در نوع خود تخصیص های خوبی می باشد .
وی تخصیص اعتبار به استان را خوب دانست و افزود: چون مقداری هزینه ها بالا رفته و خرید آنها نسبت به چند سال قبل بیشتر شده گاها دیده می شود بعضی پروژه ها کم کار شده است.
شاهینی با اشاره به توپوگرافی خاص این استان نسبت به دیگر استان ها ،بیان داشت:از دیگر تفاوت های این استان توپوگرافی خاص آن شامل کوه ،پستی و بلندی زیادی می باشد که مثلاً اگر در این استان یک کیلو متر جاده اصلی بزنیم هزینه آن ۵۵میلیارد تومان ولی در دیگر استان ها چیزی بالغ بر ۳۰میلیارد تمام می شود.
وی اظهار داشت: ما این شرایط را به کشور اعلام کردیم و قول های خوبی دادند به طوری که رقم اعتبار سفر دوم نسبت به سفر اول دو برابر بود و این جای شکر دارد.
شاهینی افزود:بودجه سنواتی استان پارسال یک هزار و ۳۰۰میلیارد بوده که در حال حاضر به ۳هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به بازدید از پروژه های شهرستان گچساران افزود:خوشبختانه در بازدید از پروژه های ایستگاه آب رسانی،جاده ،کشاورزی،فرهنگی و درمانی پیشرفت های خوبی حاصل شده و تخصیص ها آماده شده و همین روز ها به این طرح ها تزریق می شود.
شاهینی بیان داشت: یک سری پیمانکار خیلی خوبی در این شهرستان وجود دارد بدون اینکه تخصیص بالایی گرفته باشند، کار میکنند مانند جاده باباکلان که امروز انفجار آن شروع شد.
وی با اشاره به دلایل راکد بودن پروژه های استان گفت:یکی از آن ،پیمانکارانی که کار کرده بودن صورت وضعیت آنها در دستگاهای اجرایی مشخص نبود و دوم اینکه تخصیص ها با کمی تاخیر شروع شد.
ریس سازمان برنامه و بودجه استان اشاره کرد: به جد پیگیر تمامی پروژه های استان هستیم و مدام از پروژه ها سرکشی خواهیم کرد چرا که تخصیص های خوبی در این بخش ها آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار