مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه:
مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه از استقرار ۱۲۵۰ تیم جهادی و مردمی در منطقه فیروزآباد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 10 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد امین سلیمی صبح امروز یکشنبه (۱۹ آذرماه) در نشست با خبرنگاران که در دفتر خبرگزاری ایسنا کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کار بنیاد علوی در منطقه فیروز آباد از شهریور ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

 

وی افزود: با مطالعه جزئی مشکلات منطقه، مهم‌ترین مسئله روستاها عدم وجود آب شرب بود، به همین دلیل آب رسانی ۲۵ روستا از ۶۰ روستا که از آب شرب محروم بودند انجام شد.

 

مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه تصریح کرد: آب‌رسانی از طریق لوله‌گذاری از بخش حمیل به جلالوند رسید و برای این خدمات بنیاد علوی ۸۵ میلیارد ریال و آبفا ۷۵ میلیارد ریال هزینه کردند.

 

سلیمی بیان کرد: یک تانکر آب‌رسانی از طریق بنیاد مستضعفان روزانه به روستاهایی که در تنش آبی هستند آب می‌رساند، همچنین زمین‌های کشاورزی مانند ۲۳۰ هکتار زمین روستای علی‌باقر با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زیر آب رفت؛ هم اکنون در منطقه سرفیروزآباد ۹۰ درصد آبرسانی انجام شده است.

 

وی در ادامه گفت: لایه روبی قنات سراب سرفیروزآباد به دلیل کم شدن آب قنات بود، بنابراین زنده‌ترین افرادی که در کشور مشغول کار بودند برای لایه‌روبی آوردیم و در نتیجه آب قنات با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال ۲ برابر شد.

 

مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه افزود: طرح سنگ فرش روستایی نیز از جمله طرح‌های انجام شده در منطقه فیروزآباد است، این طرح در پنج روستا آغاز شده و در ۲ روستا به اتمام‌ رسیده است، انجام این طرح مشروط به خواست خود مردم است.

 

وی در خصوص مسکن محرومان گفت: یک طرح ۲۰ هزار واحدی با مشارکت کمیته امداد انجام شد که بنیاد علوی ۴۵۰ میلیون ریال بلاعوض به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد بودند اعطا کرد و پرداخت ۳۵۰ میلیون ریال هم توسط کمیته امداد صورت گرفت.

 

سلیمی ادامه داد: در این طرح ۱۰۵ خانوار صاحب خانه می‌شوند و تکمیل آن تا پایان سال جاری انجام می‌شود، برای ساخت هر واحد ۱۰ هزار کیسه سیمان و ۳۰ تن میله‌گرد مصرف می‌شود.

 

وی در خصوص ایجاد اشتغال در این منطقه بیان کرد: یک هزار و صد میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال‌زایی پایدار در اختیار مردم منطقه قرار گرفته است،‌ ۷۵ درصد این مبلغ در بحث اشتغال زایی، ۱۵ درصد برای تسهیلات ضروری و همچنین به ۱۵۰ نفر تسهیلات معیشتی داده شده و در نتیجه ۲۴۰ شغل پایدار در منطقه فیروزآباد ایجاد شده است.

 

سلیمی در بحث حمایت از دامداران اذعان کرد: در این خصوص در مواردی مانند چندقلوزایی دام‌ها، هزینه داروها و معاینه دامپزشک نهایتا ۱۰ درصد را دامدار هزینه کرده و سایر مبلغ از بنیاد علوی تامین شده است.

 

مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه عنوان کرد: در خصوص موضوع کشاورزی یک هزار هکتار حمایت از کاشت نخود پائیزه با بازخورد و رضایت مردم و حمایت از کاشت ۵۰۰ هکتاری گندم صورت گرفت، همچنین در کاشت محصولاتی مانند گیاهان دارویی، گاودانه و کاملینا ۵۰ میلیارد ریال سم و بذر رایگان با مبلغ بسیار کم به مردم اعطا شد.

 

وی بیان کرد: تا کنون در یک مرحله ۶۸ هزار بسته معیشتی که شامل محصولات لبنی بود در سراسر استان در کمیته امداد، سپاه و بهزیستی توزیع شده و تعداد بسته‌ها در هر نوبت متغیر است.

 

سلیمی گفت: در بحث فرهنگی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۱۸۰ سری جهیزیه به زوج‌ها داده شده، همچنین برای سال جاری ۲۰۰ سری جهیزیه مجموعا به ارزش ۶۰ میلیارد ریال تهیه شده که در ۱۵ روز آینده توزیع می‌شود.

 

مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر ۵ روحانی به منظور تبلیغ در روستاها مستقر شده‌اند، همچنین طرح خانه به خانه در حال انجام است و به‌وسیله آن ۳۲ خانواده که تولید زغال می‌کردند تغییر شغل داده‌اند.

 

وی افزود: تجهیز ۲۰ مسجد، اعطای ۸۰۰ قواره چادر به بانوان در استان و خرید یک هزار پک لوازم التحریر برای دانش آموزان از جمله کارهای انجام شده است،‌ همچنین ۴۲۰ نفر زیارت اولی با هزینه بنیاد علوی به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند و ۷۰۰ نفر به سفر مشهد مقدس رفتند.

 

سلیمی در خصوص بحث بهداشت گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ بسته مادرانه به بانوام باردار و شیرده فیروزآباد داده شده، بسته‌ها در اختیار مراکز بهداشت قرار گرفته و از این طریق به مادران می‌رسد.

 

وی افزود: ۱۴ هزار ماسک صلواتی در دوران کرونا توزیع شد، همچنین با بیمارستان امام رضا (ع) قراردادی بسته شد و افراد کم‌بضاعت فیروزآباد با معرفی‌نامه رایگان ویزیت شدند‌، در نتیجه ۲۵ هزار نفر به مراکز بهداشت معرفی شدند.

 

مسئول بنیاد علوی منطقه فیروزآباد کرمانشاه در خصوص حمایت از فعالیت‌های جهادی منطقه گفت: بنیاد مستضعفان گروه‌های جهادی را بر اساس توانایی آنها دسته‌بندی کرده و همچنین ۱۰ میلیارد ریال از آنها حمایت شده‌ است.

 

وی ادامه داد: تا کنون برای هر منطقه یک گروه جهادی در نظر گرفته شده و ۱۲۵۰ تیم مردمی، بومی، جهادی و انقلابی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

 

سلیمی تصریح کرد: در کل کشور ۷۰ منطقه داریم که در استان کرمانشاه، منطقه فیروزآباد جامعه هدف است؛ در مجموع ۱۷۵ میلیارد تومان توسط بنیاد علوی مساعدت شده و ۲۵۰ میلیارد تومان هم توسط مشارکت‌ها دریافت شده است.

 

وی در پایان گفت: مردم فیروزآباد یکی از انقلابی‌ترین مناطق در استان است و مشارکت آنها در انتخابات بیش از ۸۰ درصد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار