رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۹۲۴ واحد دامی آسیب دیده در زلزله خوی، بازسازی شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷ 09 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، خسرو شهبازی، افزود: هزار واحد دامداری در شهریور ماه همزمان با هزار واحد مسکونی با همت دولت و پیگیری‌ های استاندار آذربایجان غربی در خوی افتتاح شد و ۹۲۴ واحد نیز در پاییز امسال آماده سازی و به مرحله بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: در جریان زلزله خوی، به سه هزار واحد آسیب وارد شده است که ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده به بانکها معرفی شدند تا تسهیلات دریافت کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تاکنون هزار و ۲۵۹ فقره پرداخت تسهیلات انجام شده و ۴۰۰ پرونده باقی مانده است که مقرر شده تا از طریق استانداری اقدامات لازم برای ارجاع به دو بانک صادرات و ملت انجام شود.

شهبازی ادامه داد: میزان تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال است که ۲۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی است.

وی اضافه کرد: علاوه برتسهیلات ارائه شده برای واحد های خسارت دیده از طرف جهاد کشاورزی نیز به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض واریز شده است که مرحله دوم این پرداختها همچنان با تخصیص اعتبارت انجام می شود.

شهبازی گفت: ۱۷۰ هزار بلوک نیز در این راستا در اختیار دامدارانی نهاده شده است که در اثر زلزله ۱۳ مهر سال گذشته دچار خسارت شدند و ۵۶ هزار بلوک نیز برای خسارت دیدگان هشت بهمن ماه اختصاص یافت.

وی یادآور شد: همچنین ۲۰۰ تن سیمان از طریق استانداری به آنان داده شده است و از طریق شهرداری بین خسارت دیدگان توزیع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار