امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز دولت و قوه قضائیه فساد میلیاردی دلاری را اعلام می‌کنند و مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 08 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی‌الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد خانواده حفظ نسل، بقای بشر و تربیت فرزندانی صالح است، اظهار کرد: برخی از کشور‌های غربی با پوشش رفاه طلبی کاهش جمعیت را تحت شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه بستر ضربان امنیتی یک کشور با ازدیاد جمعیت فراهم می‌شود، افزود: کشوری که می‌خواهد در امنیت کامل اداره شود باید جمعیتی متناسب با ظرفیت کشور داشته باشد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: حداقل ظرفیت جمعیت کشور ما ۱۵۰ میلیون نفر است، این در حالی است که ایران یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

به گفته شاهرخی نیروی کارآمد، دانا، متعهد و متخصص از درون جمعیت استخدام می‌شود، از طرفی امنیت و اقتدار ملی و استحکام درونی قدرت نظام در یک کشور از مسیر جمعیت زیاد به دست می‌آید.

خطیب جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: شعار ایران قوی و زندگی بهتر همراه با پیشرفت و تربیت فرزندان صالح و بیشتر باید جای خود را به زندگی بهتر به فرزند کمتر بدهد.

وی تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده را از راهکار‌های افزایش جمعیت عنوان کرد و گفت: نخبگان ضرر و زیان تجرد و ازدواج در سنین بالا را در نشست‌های اختصاص بیان کنند، افزایش امید آفرینی و آینده شغلی از راهکار‌هایی است که می‌تواند منجر به ازدواج جمعیت شود.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به ارتحال سه روحانی یعنی آیت الله قاضی خرم آبادی، آیت الله شاهرخی و شیخ عباس علی صادقی در آذرماه اشاره کرد و افزود: این سه روحانی که از شاگردان امام راحل بودند در تعلیم، تربیت، تبلیغ، تهذیب، جهاد و مبارزه و همراهی با امام راحل قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف خدمت‌گزاری کردند.

شاهرخی بیان کرد: بیست آذر شهیدان شهید دستغیب به عنوان سومین شهید محراب است، شخصیت برجسته‌ای که در علم و عمل صالح و سیر و سلوک معنوی و مجاهدت کم نظیر بود. این روحانی تا آخرین لحظات عمر مدافع راه امام و خدمتگزار به مردم بود و بیست آذرماه سال ۶۰ به دست منافقین پلید به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خطیب جمعه خرم‌آباد به نوزدهم آذر روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: ما امروز نمایشگاهی از ضدیت حقوق بشر و پایمال کردن حقوق بشر را در غزه و فلسطین مشاهده می‌کنیم، اگر بیست هزار حیوان درنده را در غزه رها می‌کردند آسیب کمتری از آسیب دولت دیوانگان و حامیانش متوجه مردم غزه می‌شد.

وی تاکید کرد: آنچه که جامعه جهانی، ملت ایران و نمازگزاران مصلی الغدیر درخواست دارند، توقف جنگ و رسیدن امکانات بهداشتی و غذایی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، محاکمه دولت رژیم اشغالگر قدس به عنوان جنایتکار جنگی و اقدام اساسی دولت‌های غرب و اسلامی در قطع رابطه اقتصادی و سیاسی با رژیم ددمنش اسرائیل است.

شاهرخی با اشاره به در پیش رو بودن هفته قرآن، عترت و نماز گفت: قرآن به عنوان کلام خداوند، عترت به‌عنوان مفسرین قرآن و نماز به عنوان عالی‌ترین جلوه یاد خدا در همه ایام خدا باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: ضرورت دارد سازمان‌های دولتی، خیرین و نیکوکاران به فعالان عرصه نماز کمک کنند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه خدمت‌گزاری در کنار ایمان به خدا آمده است و این نشان دهنده اهمیت خدمت‌گزاری است، بیان کرد: امام حسن عسگری می‌فرماید: «خدمت به مردم همانند ایمان به خدا سبب صعود معنوی انسان می‌شود».

شاهرخی گفت: کسی که به وظیفه خود در خدمتگزاری به مردم عمل کند محبوب خدا است و در مقابل کسی که به این وظیفه عمل نکند مغبوض خداوند است.

به گفته وی ضرورت دارد دامنه خدمت‌گزاری بیشتر ادامه پیدا کند و این مهم با امید، اعتماد آفرینی و خدمت شبانه روزی محقق می‌شود.

امام جمعه خرم آباد گفت: در سفر دوم رئیس جمهوری علاوه بر تامین اعتبارات مورد نیاز مصوبات اول، نیاز است مصوبات دقیق و کارشناسی شده برای سفر دوم داشته باشیم.

شاهرخی خاطر نشان کرد: مصوباتی که اجرای آن‌ها بتواند تحول همراه با جهش داشته باشد و مشکل اول استان یعنی اشتغال دیده شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کسی که خود خود را پیرو مقام معظم رهبری می‌داند و توصیه‌های ایشان را فصل الخطاب می‌دانند، گفت: این افراد باید عملا به توصیه‌ها مقام معظم رهبری توجه کنند و از تخریب، بدزبانی، بداخلاقی و مطالب اثبات نشده دوری کنند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: امروز دولت و قوه قضائیه فساد میلیاردی دلاری را اعلام می‌کنند و مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار داده است.

شاهرخی تاکید کرد: اگر کسانی از فساد اطلاعی دارند آن را به دستگاه مسوول اطلاع دهد، اما اینکه مطلبی گفته و نوشته شود که در آن بد زبانی و بد اخلاقی مطرح باشد با هیچ روشی سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایام پیش رو فاطمیه را داریم، گفت: برگزاری مراسم‌های شادی و عروسی ما بین فاطمیه ممنوع نیست، اما لازم است شئونات اسلامی در همه ایام به ویژه در این ایام رعایت شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار