در شش ماهه نخست سال جاری 280 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادرات شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 18 October 2015

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 280 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادرات شده است.

به گزارش تابناک ایلام، جمیل شوهانی روز یکشنبه اظهار کرد: عمده ترین این کالاها شامل میوه و تره بار، مصنوعات پلاستیکی و فلزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر و ... بوده است.
وی میزان واردات کالا را در مدت یاد شده حدود چهار میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان واردات(برنج و شکر) مربوط به مرزنشینان و تعاونی های این حوزه است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به وضعیت بازارچه مرزی دهلران تاکید کرد: این بازارچه به واسطه ظرفیت های متنوع اقتصادی و از طرفی نزدیکی به بازار عراق یکی از قطب های اقتصادی استان ایلام محسوب می شود.
شوهانی یادآور شد: احداث بازارچه مرزی دهلران جزو یکی از مصوبات دولت گذشته بود، در این خصوص باید گفت که اجرایی شدن و راه اندازی این مهم باید با توافق دو کشور صورت گیرد.
وی اضافه کرد: اگر چه در این زمینه دولت اقدامات و فعالیت هایی را برای راه اندازی این بازارچه انجام داد، اما طرف عراقی در این زمینه هیچ گونه چراغ سبزی از خود نشان نداد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: در حال حاضر هم با نشست های متعددی که مدیران ارشد استان با طرف های عراقی و استان های هم جوار استان انجام داده اند تفاهم نامه هایی در این خصوص برای راه اندازی این مهم انجام شده است.
شوهانی گفت: مسوولان استان میسان هم مرز با شهرستان دهلران نیز، علاقه مندی خود را در راه اندازی هر چه سریعتر این بازارچه مرزی ابراز داشته اند، اما باید گفت که اجرایی شدن نهایی از سوی طرف مقابل منوط به موافقت دولت مرکزی عراق بوده که تاکنون در این مورد بصورت رسمی ابلاغی صورت نگرفته است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار