مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در راستای طرح امنیت غذایی و بهبود تعذیه‌ی کودکان، یارانه ویژه کودکان به ۲۰ هزار خانوار دارای نوزاد و کودک کمتر از ۵ سال دهک‌های یک تا هفت که از نظر وزارت بهداشت نیازمند کمک غذایی تشخیص داده شده اند، در استان تعلق گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 02 December 2023

مهدی کریمی افزود: براساس این طرح به ازای کودکان و نوزادان شناسایی شده به دهک یک تا پنج یک میلیون تومان و دهک شش و هفت ۶۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه به همه مشمولان این طرح پیامک ارسال و یارانه مورد نظر هم به کارت یارانه سرپرست خانوار ماهیانه واریز می‌شود، گفت: در هر دوره واریزی نیز این فرزندان با همکاری کارشناسان مراکز بهداشت ارزیابی می‌شوند و شرط استمرار در اعطای این یارانه ارتقاء رشد کودکان و نوزادان است.
وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون طرح کالابرگ از ۱۱ قلم به ۱۶ قلم کالا افزایش یافته است، افزود: ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ و پروتئین‌ها شامل گوشت مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود که اکنون سبزی و میوه نیز به این اقلام اضافه شد.
عسگریان با اشاره به فهرست فروشگاه‌ها نیز گفت: این خانوار‌ها برنامه کاربردی "شما" را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار