کد خبر: ۱۱۴۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 27 November 2023

به گزارش تابناک گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با تابناک گیلان اظهار کرد: مراسم آغاز به کار انجمن خیرین میراث فرهنگی در هتل اسپیناس به همت جناب آقای عزت الله ضرغامی و آقای دارابی برگزار شد.

ولی جهانی، با تاکید بر اینکه راه اندازی این انجمن در راستای کمک مردم به حفظ بناهای تاریخی است، بیان کرد: در استان گیلان نزدیک به ۵۲۰۰ اثر و محوطه باستانی و بناهای تاریخی داریم که ۱۲۵۰ آثار تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمیتواند تمامی این آثار را مرمت کند، یادآور شد: نیاز داریم تا همه مردم و خیرین میراث فرهنگی کمک کنند تا ما بتوانیم بناهای شاخص استان را که برخی از آنها با یک مرمت کوچک احیا میشود ترمیم کنیم.

جهانی گفت: این امر میتواند در بحث اشتغال زایی و سرمایه گزاری و همچنین در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطر نشان کرد: انتظار داریم مردم عزیز گیلان و خیرین میراث فرهنگی به ما کمک کنند تا بتوانیم تک تک بناهای تاریخی را مرمت کنیم تا علاوه بر رونق گردشگری و رونق اقتصادی، اشتغالزایی نیز ایجاد شود تا همه مردم بتوانند از این بناها همانطور که گذشتگان به یادگار گذاشتند استفاده کنند و برای آیندگان نیز به جا بماند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار