مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از جان باختن ۱۷ نفر بر اثر مسمویت با گاز مونوکسید کربن در هفت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 26 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، سلیم خانی اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ۱۷ نفر (۸ زن و ۹ مرد) بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل (هفت ماهه ۱۴۰۱) که تعداد متوفیان هفت نفر (پنج زن و ۲ مرد) بوده، افزایش داشته است.

وی افزود: نخستین نشانه‌های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن است؛ در واقع مانند آنفولانزا، حالت‌ تهوع، استفراغ و خستگی در فرد ظاهر می‌شود، اما برخلاف آنفولانزا، مسمومیت با مونوکسید کربن موجب تب نمی‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر چند نفر در خانه این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند یا با نشانه‌های دیگری مثل سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس‌های سریع و کوتاه مواجه شدند باید هرچه سریع‌تر به درمان اقدام کنند.

وی بیان کرد: بر اثر تنفس بیش از اندازه مونوکسیدکربن، این گاز خطرناک در خون جایگزین اکسیژن می‌شود و با از بین رفتن اکسیژن، سلول‌ها در سراسر بدن می‌میرند و فعالیت اندام‌ها متوقف می‌شود که این مسمومیت به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرم کن، پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود.

خانی تاکید کرد: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ممکن است موجب احساس خواب‌آلودگی در فرد شود و افراد اغلب این نشانه را به عنوان عامل نگران کننده در نظر نمی‌گیرند؛ در حالی که خواب رفتن و تداوم تنفس مونوکسید کربن به تشدید مسمومیت یا مرگ منجر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار