معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:عده‌ای با جمع‌آوری کارت‌های ملی نوزادانی که نیاز به شیر خشک ندارند، اقدام به سودجوئی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 22 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان اظهار کرد: برای جلوگیری از قاچاق شیرخشک قرار شد افراد فقط با کارت ملی نوزاد، شیرخشک دریافت کنند اما عده‌ای با جمع‌آوری کارت‌های ملی نوزادانی که نیاز به شیر خشک ندارند، اقدام به سودجوئی می‌کنند.

وی بیان کرد: کلیه برند های شیرخشک در داروخانه های استان موجود است و هر یک از شهروندان که برند خاصی از شیر خشک را نیاز دارند می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ محل توزیع آن را جویا شوند.

معاون غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه عده‌ای سودجو از طرق غیرقانونی اقدام به قاچاق شیرخشک به خارج از کشور می‌کردند، از ۲۰ مهرماه سامانه‌هایی برنامه‌ریزی شد تا نظارت‌ها تشدید و جلوی قاچاق این محصول که مورد نیاز شیرخواران است، گرفته شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: برای جلوگیری از قاچاق، افراد با ثبت کد ملی شیرخوار امکان دریافت شیرخشک یارانه‌ای را دارند اما متأسفانه عده‌ای با جمع‌آوری کارت‌های ملی نوزادانی که نیاز به شیر خشک ندارند، اقدام به سودجوئی می‌کنند.
علیمرادیان افزود: غالب مشکلی که در استان در خصوص کالاهای سلامت به خصوص داروها و شیرخشک مطرح می‌شود با تقویت نظارت‌ها و کوتاه شدن دست دلالان و قاچاقچیان، رفع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار